|
|
|
|---|---|
| Hallo mina vänner!!! Jag har en airbaglampa som plötsligt bara började lysa under körningen och lyser nu konstant. Är det någon som vet vad detta kan vara. Är tacksam för alla svar. Jag har provat med att rengöra kontaktstycken under förar och passagerarsäterna och det hjälpte mig inte. | |
| Airbag mattan i hö fram stol kanske. Det var det på min bil (540i -97). | |
| Lampan lyser tills man nollställer den med diagnosutrustning. Diagnosen visar även varför den börjat lysa. | |
|
Tack för hjälpen. Jag skall prova med att plocka av hö-stolen och kolla ifall något skummt e synligt så återkommer jag. M:V:H Amipower |
|
| Jag har kollat alla ledningar och plockat ut båda stolarna och lyckades inte hitta några fel. Vet någon vad det kan vara för fel om det inte har med stolen att göra? Tacksam för alla svar! | |
|
Amipower, Har lampan väl börjat lysa exempelvis på grund av att någon kontakt lossat så kan man bara släcka lampan genom att besöka en BMW verkstad (eller verkstad med tillgång till diagnosutrustning). Även om det finns flera på detta forum som hävdar motsatsen, så fungerar enligt BMW inte airbag systemet om lampan lyser. Med andra ord så bör problemet åtgärdas omgående av säkerhetsskäl! imola03 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det räcker med ett par sekunders glapp så tänds lampan och förblir tänd till felet släcks med återställare och diagnosprogram. Vanligast är glapp i kablaget, kontakten till bältessträckarna under stolen ombyggnadsatser finns. Även sensormattan i passagerastolen är ett vanligt fel, men en diagnos talar om vad eller vad som var fel. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för svaren. Är det nån som vet vad en felsökning kostar på BMW |
|
|
Runt 500:- Ring runt till verkstäder inom räckhåll, det kan variera en del. |
|
|
Tackar samtliga för svaren. Jag åker in till bmw under dessa dagar och så återkommer jag med resultatet. Tackar ännu en gång |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.