AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.378

Placering av ljusmodul (LKM) i e46

yl
11
ylle
330i Touring -01
Tja, jag undrar var exakt ljusmodulen (LKM) sitter placerad på min e46:a?

Tror att det kan vara "glapp" i den eftersom jag får utslag på check-control att jag har lampor som är pajj fast de egentligen fungerar.

Den sitter i ett stycke ihop med ljusreglaget i panelen. Vilka lampor larmar för fel? Ofta sjunger de på sista versen och har så mycket förhöjd resistans i glödtråden att de slocknar när som helst. Provbyt, och byt alltid på båda sidorna samtidigt så kommer det att funka. Om det är bromsljuset, kolla även 3:e lampan i bakrutan.

FP
yl
11
ylle
330i Touring -01
Hur får man ut det där ljusreglage-stycket? Skulle vilja ta ut det och sätta tillbaka modulen, för att se om det blir nån skillnad.

Grejjen är att senast jag var service så hade jag en baklampa som inte lyste då kollade de att kablaget var ok (vilket det var) och sedan så provade de med att lossa LKM:en och sätta i en annan de hade. Då försvann check-control lampan. Sedan satte de tillbaka min LKM och då var allting bra igen (!)

Men efter nån vecka så började lampan (check-control) lysa igen, och efter ett tag en indikation till (vänster ljus fram). Fast lyset fungerar i "verkligheten" så att säga.

Alla lampor är för övrigt bytta bak (det check-control gav utslag för först).

Tacksam för alla idéer/svar =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.