AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
663

Surrar eran klimatanläggning också några minuter efter man stängt bilen?

mi
34
mickey_sthlm
Bmw323i Touring -96
En till liten kortis när jag ändå håller på...

Jag hörde ett dovt ljud från klimatanläggningen när jag stängt av bilen...det höll på i flera minuter och jag börjar förstå varför bilen tjyvlarmar då batteriet måste få sig en omgång och dras nog ur så småll hela tiden...

Vad är det för ljud???? Och ibland så startar inte klimatanläggningen alls förens man försökt ngra gånger...sen kan den gå i veckor utan ngra som helst problem...Man hör däremot hur saker och ting (spjäll etc) öppnas och stängs längre fram under panelen...men själva anläggningen kan vara tillfälligt död..
Sjunger den på sista??? Har dragit den slutsatsen av forumet, men vill höra fler erfarenheter..

Som vanligt, tack för hjälpen!!

Mickey
Visa användare
196
mangkot
330d e93-07
det ska surra ett tag efter avstängning så va inte orolig.
sök på forumet o du kan läsa massor om det
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Om jag inte misstar mig allt för mycket så går bilen in i ett så kallat "sleepmode" efter man stängt av den. Pågår i ca:16min.
Både M5:an o 328:an våran gör de

Rätta mig om jag har fel någon.

///Micke
M5:an
Länk
mi
34
mickey_sthlm
Bmw323i Touring -96
tack...Så då "drar det inte ur" batteriet då??

Mick
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Finns ett rätt kännt fenomen om det är den digitala kliman som jag antar att de gäller! Just angående om den är sten död ibland så finns de 2 kondingar i kliman som brukar ge upp! Kan ha vart tre också, minns ej! En av dem är en tantalelektrolyt iaf, så prova sök på ex. *tantal*, så finns de nog rätt mycket att tillgå!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.