|
|
|
|---|---|
| Hej har ett olje läck på min m3 år97, var söligt i bakkant av motor och lite vid ettans cylinder, gjorde en motor tvätt och såg att det sölade från ventilkåpan har nu bytt packningen och allt var frid och fröjd fram tills idag då det började lukta bränd motorolja, (har hänt en gång efter jag bytt ventilkåpspackningen) speciellt när man stannar i en nedförsbacke befarar att topppackningen läcker skall kolla lite mer på det här, är det här vanligt? att det fuktar från toppen. | |
pg_ice |
6ans cylinder menar du? den längst in? bytte du även packningarna vid tändstiftshålen? det kan vara där det läcker. annars så är det väl bara att checka så du verkligen har fått dit packningen ordentligt. det kan vara lite marigt att få dit den rätt vid vanosen. |
pg_ice |
kolla även oljepåfyllnings locket. när jag köpte ny ventilkåpa så läcket det därifrån. man fick böja in piggarna på locket lite så dom låg emot mer |
| Nej jag det läckte från vanosen jämte ettans cyl, och vid ena halvmånen men nu när jag kollar så ser jag inte läckas, det borde väl inte lukta om det läcker vid tändstiftshålen? | |
| nu har det bara hänt en gång sen jag byte det, så det kanske inte händer någon mer gång om man har tur kan ju varit lite oljerester bara som brann upp | |
pg_ice |
troligen det är ju bara att kolla om oljenivån sjunker mer än vanligt. |
| aa hoppas det skall kolla den lite extra på jobbet imorgon å se om jag ser något under bilen | |
| Lite segt att behöva riva toppen även om jag jobbar med sånt så gör man inte det på en timma direkt | |
| Tja hade samma problem som du.. men visade sig sitta en skruv på vanos med ett oljefilter på pakningen där va det som läckte på min kanske? kan vara samma på din? ! värt att titta | |
|
På min M3 -96:a läckte det vid en av skruvarna fram på vanos, en tätningsring sitter på varje skruv, det räckte att dra åt dem och läckaget var borta. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.