|
|
|
|---|---|
|
Hur vet man hur gamla kolfiltren är? Det står en massa sifferkoder men vilken anger tillverkningsdatumet. Enligt min servicebok står det att dessa byttes i juli -07 och med en okulärbesiktning, medelst ögat alltså, ser de ut att vara flera år gamla! Till yttermera visso var det fullt av löv och skit under filtren och avrinningshålen var totalt igensatta! Denna service gjordes hos Proauto i Nyköping och jag köpte bilen i september. Kan de va så jävvliga att de inte har bytt dessa? | |
|
Hej, Är ett tryck i plasten på filtrena med år och månad. År står med siffror i mitten av en "krans" där man sedan kan läsa av månaden. Filtret kan vara tillverkat någon gång under 2006. Är det äldre så kan de ha fuskat, vilket tyvärr händer. Bra är att torka ur behållarna ngn gång om året. //Håkan |
|
|
Tack för svaret! Anledningen var att jag har duschat virkonblandning i luftkanalerna, vilket skall vara vettigt, och att då se dessa filters skick var inte roligt. Morgondagens roligaste uppgift blir att besöka nämnda bilfirma och höra vad dom anser!!!! En doft av simbassäng blev resultatet istället för sura strumpor! Tack för detta, alla i detta ypperliga Autopowerforum! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.