|
|
|
|---|---|
|
kör i dagsläget en 328 e36 -95.men har på senaste börjat fundera på att köpa mig en m3 3,2 e36 och ha som fritidsbil,alltså inte rulla till jobb eller andra önödiga körningar, dock så snart 328an är såld och lite mer pengar e ihopskramlade. men nu till frågan, är det värt det?har kollat vad servicen kostar på jarls bilservice i helsingborg och visst det kommer väl svida i plånboken men det får väl gå. men hur mkt dyrare e andra reservdelar jämfört med 328an,har bytt en hel del på den så. och även när ska man dra gränsen för hur långt dem ska ha gått,har kollar lite på blocket och dem flesta har väl legat på 14 000 mil. men hur mkt tycker ni att en m3 3,2 e36 ska kosta beroende på mil? tackar för alla svar om denna tänkbara bil! | |
|
Att äga en M-bil är dyrare i mot en vanlig,så är de bara! Själva inköpet kostar ju mer,men de är ju inte så konstigt... De som skiljer mest är väl ändå försäkringen,den brukar vara ruggigt dyr beroende på var man bor å hur gammal man är... Under 25år i en storstad är de sjuka summor de handlar om... Va de gäller service och reservdelar har inte jag upplevt som "jätte" mycket dyrare...många delar tex är ju samma som i dom vanliga modellerna och därför inte dyrare,utan de är dom sakerna som just är unika för just M-bilen som man får hosta upp pengar för. Som du säger så kommer du inte använda den så himla mycket,och de innebär ju att de inte behöver service så ofta + att delar inte slits så fort som kanske en vanliga bil gör som användas mer. Vad de gäller pris så tycker jag först man ska gå efter hur skicket är och hur många ägare de vart innan.. Skulle själv välja den som haft mindre ägare men gått längre en mot den som haft många ägare men gått mindre,om vi säger att båda bilarna är i samma skick. Den med mindre mil å fler ägare har garanterat gått hårdare. |
|
| okej tackar för svaret,det du skrev var värt att fundera på,angående ägare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.