AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
795

Problem med takluckan på e36 coupe .

jo
15
johaun
325i coupe -93
Har problem med min tacklucka på min e36:a , Felet började med att "inertaket" slutade att hänga med tillbaka så man själv fick dra tillbaka det , sen nu när man hissar upp den så kärvar den fast innan den når högsta läget , och när man drar tillbaka den å ska öppna den helt så går den bara precis ner å lite bak sen stannar den fast helt . trodde först det var tacklucke motorn , men i och med den stannar i samma läge så är det nån med själv luckan , har kollat efter nått som sitter löst lr fel men utan resultat .

Tacksam för hjälp / tips . mvh
jo
69
jonte_is
318is Coupé -92
Min tacklucka på min coupe gick åxå trögt men innertaket hängde ändå med. Jag gjorde rent i spåren där takluckan går och smörjde "kedjorna" eller va de nu är som åker där...sen gick den fin fint :D
jo
15
johaun
325i coupe -93
okej , men tackluckan går inte å öppna helt bakåt utan går endast bara ner i läge för att gå bakåt sen går den inte mycket längre utan strejkar helt , så kommer väl inte åt spåren å smörja då ? och var sitter kedjorna vilken sida av tackluckan ? har inte bilen här just nu , så vill veta innan jag åker till garaget till den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.