|
|
|
|---|---|
|
Var kan man köpa hardtop till min bmw e46? Är det någon som har några erfarenheter av hardtops, är det stor skillnad på att köra med sufflet vs. hardtop? Vad bör en begagnad ht ligga på för pris? Kanske finns någon som vill sälja sin??? | |
|
Jag hittade min på powerbörsen förra sommaren, men de är inte lätta att hitta. Jag gav 12000:-, men då fick jag lacka om den, p.g.a fel färg. Jag tror BMW tar ca: 28000:- för en ny, med lack. BMW CS #5206 |
|
|
En annan sak som är viktig. En del har svarta lister, andra blanka, se till att du får samma som du har på din bil. Så här ser min ut. Länk BMW CS #5206 |
|
|
Finns många på ebay i tyskland. Men det hjälper ju inte dig här. Men har du vägarna förbi så.... Som Christer säger, de dyker upp ibland här på Powerbörsen och även på Blocket har jag sett. Det är bara att scanna "nätet" varje dag. Det gör inte fullt så stor skillnad med ht jmft med tygtrasan. Bilen blir lite tystare och kanske lite mer ombonad. Ht:n tätar mot karossen med endast en inte alltför tjock gummilist så det kommer in en del ljud den vägen. Men hittar du en så slå till!! Det sliter ju på tygtrasan att utsättas för vinterns slask och skit med salt och annat. Niklas Fransosen |
|
|
Som sagt, svart blank, svart matt och silver finns listerna i. Jag fick min ny från bmw lite billigare på någon slags kampanj, ring och fråga vad en ny kostar. Om du inte hittar någon på börsen eller blocket, men dom är ganska sällsynta. |
|
|
Finns det olika tyger invändigt på "hartopparna"? Är det någon mer utrustning tillbehör man bör välja? Vad är en hardtop i bra skick värd? (Bmw e46) |
|
|
Jag tror det bara finns svart men jag är iof inte hundra på det. Bilen ska vara förberedd för hardtop, är den inte det finns några grejer du måste få monterat. |
|
|
Hej, vad är det för saker jag måste jag för att kunna ha en HT på min bil? Och hur ser jag om det finns eller ej?? /Mats |
|
|
Du bör ha en hardtopförberedelse i utrustningskoden. Sidan 3 i serviceboken, om boken är intakt, bör ha en lista med utrustningskoder. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.