|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag var och provkörde en 330, denna Länk Den var väldigt fin oh så, men under körningen märke jag att när den stog på tomgång så skakade den till en hel del när man gasa, alltså mellan 700-1500 rpm, gasade man till mellan 2000> så uppförde den sig inte alls så. Kan det vara något fel på bilen eller skall den ha en sådan karaktär? fråga 2, vad kostar byte av skivor fram på en sådan? mvh. Michael | |
|
Angående skaket så vet jag inte. Känner inte av något speciellt på min 323Ci -00. Skivor fram kan du kolla på www.lpautoteknik.se |
|
| Länk säljer skivor fram för 500:- styck till 330n | |
| Ska tillägga att det är BMW originalskivor | |
| Ta tag i fläktvingen och kolla om det finns glapp (viskokopplingen). I så fall är vibrationsproblemet lättlagat. Annars gissar jag på motorfästen eller transmissionsupphängning. | |
|
hej! hur menar du med att bilen skakade till? gungade det lite eller vibbrerade det mer? att bilen gungar till lite när man gasar till på tomgång är väl inte helt ovanligt på en bakhjulsdriven bil? motorn är ju längsgående? bara en tanke, ingen idiotförklaring ;) |
|
|
330n har ingen viskokoppling. Den har en elfläkt istället. Fråga varför bilen inte har silver inlägg i fronten. Det skall 330 ha standard. Exempelvis: Länk som min gamla. Någon ojämn gång på M54an skall inte finnas, den skall dra vibrationsfritt genom hela registert. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Japp, det är tydligen bara på automatlådebilar det sitter remfläkt på 330. Håller med ang. vibrationer. Märkbara vibrationer i en M54 beror endera på misständning, trasigt motorfäste eller något annat fel. |
|
|
Milhouse, jag menade vibration vid gaspådrag,hehe. Avsaknad av silverinlägg i fronten kan väl bero på att det är en import?? Tackar förbra svar. |
|
|
JAG1: "Avsaknad av silverinlägg i fronten kan väl bero på att det är en import??" Nej, det låter inte troligt. Har aldrig sett en 330 utan "silverinlägg", import eller ej. _________________ Tobias Andersson |
|
|
Det är som sagt standard på 330. Bilen ovan ser ut som en 320-323-328 gör normalt sett gör i fronten. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.