|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, får en 90 centimeters säng plats i en E46 touring..? Borde väl gå om jag vinklar sängen diagonalt, eller? Någon som har erfarenhet av detta? Vore skönt att veta så att jag är beredd med spännband och lasträcken i fall det inte skulle gå... Tack på förhand! //A | |
| Okej, ska iväg och inköpa två stycken 90 sängar imorgon bitti- är det verkligen ingen som har en susning..? Snälla... =) | |
| Nu har jag varit nere och mätt lite, är dock fortfarande lite tveksam om den sängen går in i bilen... Nedtill går den in men upptill är det värre... Hoppas verkligen ngn kan hjälpa mig innan kl 10 imorgon..! =) | |
| Sängramen kommer väl omonterad eller är det en sån här säng som består utav en plymon med ben? | |
|
Det är mycket osannolikt att det går,det beror på höjden egentligen. Men med vinkling av sängen plus öppen lucka, glöm inte fläkten på högsta så avgaserna inte blir för besvärande, finns en viss chans. Bello |
|
| Visst, den kommer att vara omonterad och naturligtvis kommer den sticka ut lite men det är grönt så länge den går in... Hoppas... =) | |
| Okey, upp till bevis - jag får helt enkelt chansa... Meddelar hur det går om det är någon som bryr sig... =) | |
|
Jag är intresserad av det! Hade en V50 innan ett tag och vi fick in en 90 säng i den,liggandes flat ner och med luckan bara lite lite öppen. Möbelkillarna trodde inte sina ögon. De sa det går aldrig. Lycka till! |
|
| Så där, det var väl inte så svårt... =) Jag fick in två (!) stycken 90-sängar i bilen, givetvis var bagageluckan öppen men huvudsaken var att de fick plats! Dessutom fick min flickvän, ett tiotal ikeapåsar och vår hund (labrador) plats! =) | |
|
Bra jobbat ! Bello |
|
| Hehe, tack! =) | |
|
Körde samma övning med gott resultat i E91:an förra helgen :) /ElakaKatten |
|
| Visst är det nåt konstigt med Ikea? Åker man dit för att köpa en eller flera möbler (platta paket), så får man ändå en massa kassar med sig med allt möjligt. Enda affär där man tvingas att gå genom hela butiken, enl. ett förutbestämt mönster. Dessutom med en frivillig matrast på mitten. Han är inte tappad bakom en vagn, Ingvar..:) | |
|
Vill minnas att jag vid något tillfälle fick in tre fullhöjds-Billy (80 cm breda) i en Peugeot 205, men då fick kompisen sitta bakom förarstolen och hålla upp paketen så att jag kom åt växelspaken... Det är verkligen fantastiskt hur mycket även E46 rymmer när man väl börjar packa. Det går alltid i lite till... Har man sedan takbox också, så är familjesemester inklusive barnvagn, kylväskor, golfklubbor och barskåp inget problem. |
|
|
Anders: Mängden kassar är direkt kopplad till om man har frun med sig eller inte :) En annan smart detalj är att den förutbestämda vägen är såpass smal och krokig att det är hart när omöjligt att hålla högre tempo än alla andra som stannar till för att fylla kassarna... Vilket gör att jag - som är en utpräglad hit'n'run handlare - avskyr att handla på IKEA. Ändå hamnar jag där gång efter gång efter gång efter.... /ElakaKatten |
|
|
"Vilket gör att jag - som är en utpräglad hit'n'run handlare - avskyr att handla på IKEA. Ändå hamnar jag där gång efter gång efter gång efter...." Jo, så är det! Fasar för eferföjderna när IKEA-katalogen dimper ner i brevlådan :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.