|
|
|
|---|---|
|
letar efter billiga 18" till ett billigt pris, o hittade dessa Länk . undrar om någon har bild när dom sitter på en E36a. min bil e väldigt låg så jag tänkte köra med 225/40/18 undrar om det är bra på 8,5" fälg eller om fälgkanterna sticker ut mycket. undrar även om någon vet hur breda däck man kan ha innan det tar i på en sängt E36a. kanske någon vet vart man kan hitta billiga 18" fälgar mvh mackan | |
|
ingen som vet? det är ET 40 på dom fälgarna |
|
|
Jag har 8,5" och kör med 225/35-18 och de fungerar bra...men tror ett par 235:or skulle va de bästa...för med 225:orna så ligger däcket precis på håret i mot fälgkanten... Som sagt så fungerar de bra med 225:or! Hur mycket sänkt är bilen då? Med ET40 kommer de nog inte bli några problem... |
|
|
vet inte exakt hur mycket då den var sängt när jag köpte den. men i bak så är halva däcket innanför skärmkanten finns bilder på länken Länk |
|
| kan det vara möjligt o köra 235or i bak när den är så låg '. eller vet någon vart man kan köpa bara bak fjädrar. o vad har jag för sänkning på nu tror ni om ni tittat på bilderna. | |
|
Jag har 225/40-18 med ET40 på 8" fälg och det är så trångt bak att jag inte får mellan fingrarna. Svårt att säga exakt men gissar på att det är runt fem mm mellan däck och skärmkant. Det har aldrig tagit i vad jag märkt. Min är sänkt 15mm från M-chassie, dvs cirka 35mm mot original. Dock verkar din lägre, iaf om man ser på bilden du länkade till. ///Micke Min cabrio Länk |
|
gretzky |
Den såg jä--igt låg ut bak! Åker själv med 225/40 et35 funkar finfint. dieseldoris |
|
ja den är tyvär det. det är ställbara fjädrar i fram men inte i bak jag har redan köpt ett par fälgar som inte passade så vill inte göra samma tabbe igen, då var det M3 fälgar till e46 . skärmkanterna stog på hjulen då däcken var så breda i bak. |
|
|
det blidde 18x7,5 med 225/40-18 till det har inte tagit i bak skärmarna ochdå har vi åkt 4st o har en baslåda i skuffen mycket nöjd! titto o kommentera vad ni tycker mvh Länk |
|
|
glömde säga att det är ET 40 |
|
|
Tycker de där blev riktigt bra...ser inte alls för lågt ut bak nu. Sen är ju ET40 perfekt för e36:an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.