AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
902

Bmw 330 cd -03 alt -04. andrahandsvärde etc?

pe
22
peter77
BMW 330 d Touring -02
Hej

Kör idag en BMW 330 d touring fr 2002. hade en 330 t -01 innan men har fastnat för dieselpowern totalt. Med 220hk o 460 nm (mappad) åker jag snabbare än med den gamla. Är därför sugen på en 330 cd årsmodell 03 el 04. Med steg 2 chip levererar den 245hk och 520 NM o dessutom 6 vxl.

INga problem för mig att hitta rätt bil i Tyskland då det inte finns några svensksålda knappt. Uppvuxen med en far som har en bilfirma och hämtar hem regelbundet fr tyskland åt vänner. Det jag dock är lite kluven över är hur intresset i allmänhet är för en 330 coupé diesel?

Jag kommer köpa den för egen känsla så klart men om/när jag behöver sälja den så e frågan hur populär den kan tänkas vara. Hur många BMW freaks har egentligen fattat att bmw dieslar går sjukt bra? jag kan sakna soundet fr min gamla bensinare ibland men kraften i dieseln övervinner soundet för mig. skatten suger ju i o f s på strax över 6000 per år (7000 på min nuvarande) men den sparar man in på 1500 mil.

vore kul o höra era åsikter. Vad är er spontana reaktion? ordet är fritt!!

To
138
Totte_a
330DA Touring E-46 02/2005
Vet inte vilket sug det är...Men kan inte annat än hålla me om diesel powern!!! Så sjukt bra motorer!!
Mi
1
Mikael328
BMW 328 i 97 modell combi
AC SCHNITZER trimmad till en M3.
Hej,

Dieseln går väl säkert jätte bra...

Men min 328 (nu trimmad M3) går (minst) lika bra och jag skulle inte vilja ge upp ljudet för en diesel...

Sorry
pe
22
peter77
BMW 330 d Touring -02
hmmm....skall fundera på det vidare ho ho...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.