|
|
|
|---|---|
|
Något jag lagt märke till på flertalet annonser där bilen är en import så är historiken oftast en tidigare ägare där åldern på denna var 65år. En slump eller är medelåldern högre i tyskland! | |
|
Och ofta är denne 65-åring läkare eller advokat...men har ändå haft bilen avställd 1/2 år... |
|
|
Och bara åkt till kyrkan med bilen på Söndagar...... M3 E30Länk |
|
|
Samt råkar ha någon bekant med ytterst rymligt samvete som ser till att bilen är i "nyskick" då den anlänt till sverige. T o m nyrekondad servicebok!:) Mvh Asken |
|
|
Förre ägaren till min 740 är/var faktiskt läkare, i denna åldern :) Men det var när bilen hade kommit till Sverige, 2000-2007. Tråkigt att det finns så många skojare ute, men när man börjar se ett mönster i annonstexterna så märker man ju ganska snabbt om det är en misstänkt skojare. Mina bilar: Länk |
|
|
Spelar det nån roll hur gammal ægaren varit? Jag tycker det e viktigare hur gammal brukaren av bilen har varit :) // M.V.H. Daniel |
|
| weeman: hur vet du att han var läkare och inte doktor? | |
|
steaman: i Sverige ær væl lækare och doktor samma sak? :) // M.V.H. Daniel |
|
| Men nu talar vi om import från tyskland där Doktor är en akademisk titel vilket den även är i Sverige. I sverige är det också en tilltalstitel på läkare och tandläkare. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Prof Dr Wolfgang Harburger född -53 står det på mitt 540brife. dvs en någor äldre gubbe än jag :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
steaman: menade mest på det att han skrev att det var nær bilen hade kommit till Sverige redan. // M.V.H. Daniel |
|
|
Visste ni inte att alla i Tyskland minst har titeln: Dr.? ..... :) Ja, det är lite lustigt, men börja inte dra alla över 1 kant för 1000:e tråden om samma ältande! Kan bara tala för mig själv, mina senaste 2 egenimporterade bilar har 1 resp. 2 tidigare ägare. 525:an:s enda ägare (förutom BMW) före mig var faktiskt borgmästare, född 193x (har inte briefkopina till hands på jobbet, men tror att det var 1935) 523:an brukades också av en 40-talist ( minns inte titel, men typ Dr. Wolf, kan kolla i kopian när ja kommer hem ) i 3 år, för att köpas av en 70-talist banktjänsteman ( typ. ekonom ), vilket jag köpte bilen av. Men det bör vara lätt att kolla, bara be om kopia på Brief, där står det. Finns inte kopia? = gå vidare! Mvh: Zoltan |
|
| Som jag skrev i mitt inlägg så var ägaren före mig i Sverige en läkare. | |
|
I tyskland så är det ju jätte viktigt med sin titel så alla använder den ju och väldigt många är doktor av någo grad. Och sen nyare BMW är det ju oftast äldre personer som har råd att köpa. Men det är klart att endel inte är sant. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.