|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är helt ny här på forumet (newbie) Tack att jag fick vara med! Skulle vilja höra om någon har monterat Dension's GW300 till en E39 (525iA 2002) med fabrikmonterat navi och cd-växlare. På vänster sida i baggageutrymme sitter DVD-låda till navi, cd-växlare där nere och en burk till vänster om cd-växlaren. Jag antar att det är en radio (en antenkabel och en kvadratisk kontaktdon vid ena kanten. Det är väl radion och dit skall densions kopplingskablarna eller hur? I kontakten som sitter på radion finns 16 fastmonterade pinnar och två liksom inbyggda mindre kontakter (12trådar i varje) som man kan koppla bort från den stora kontakten. Misstänker att en till CD och den andra till navins röstfunktioner. Om jag drar ut kontakten och kopplar in den som kom med ice-linken och då blir kablar som sitter i en av de mindre inbyggda kontakter kopplade ingenstans. Frågan är: behöver jag flytta den mindre inbyggda kontakten till den nya kontakten så att den är kvar på sin plats eller? Har sökt på vad som skrevs på forumet tidigare och hittade inte svaret (kanske missat). Tack om en erfaren autopower användare ville ge mig tips. /jans | |
|
Hej Jans! Välkommen till forumet, är själv inte så gammal här. Jag har försökt att koppla in en gw100 på min, som du säger så verkar det som om man får flytta om kontakter från bilens el för att det möjligen skulle fungera, men icke!. Skall kontakta Dension, för att höra hur det är tänkt, återkommer med svar, får du ihop grejerna, får du tala om hur. Mvh Peder skrotsamlare av rang! |
|
|
Jag har fått lite tips här: Länk samt skickat frågan till säljaren och även öppnat "ticket" med mina frågor på dension.com vi får se vad det ger... /jans |
|
| Du ersätter cd-växlaren med gw300 så den kontakten växlaren är inkopplad med blir helt korrekt "över" , följde det inte med ngn monteringsanvisning? | |
|
Förutom självaste gw300 har jag köpt även sk "CD changer retension" CDR-BM40 för att kunna behålla växlaren. Tyvärr ingen monteringsavisning medföljde förutom en skiss där man ser att CDR kopplas mellan radiomodulen och gw300. En extra knippe med kablar och multikontakt där sitter en mindre kontakt (blå med 12ledningar) som antingen ska till radiomodulen (där cd-växlare var inkopplat originellt med samma dock vit kontakt med enbart 3ledningar) eller till bilens multikontakt. Det är det jag undrar över. Har någon lyckats med liknande konfiguration? /jans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.