AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
656

Race mot Maserati 3200 GT

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ikväll fick M3:an visa vad den gick för...

Fick en svart Maserati i backspegeln på Strandvägen, han låg och tryckte bakom mig en bra bit.
Lät honom köra om och hängde på....det blev en berg och dalbanefärd ut förbi sjöhistoriska muséet och Kaknästornet, ut på slingriga vägen mot Djurgårdsbrunns Värdshus (Stockholmarna här vet vilken väg jag menar..) jag hängde på bra tills Maseratin tog en 90 graders kurva i 90 km/h...
Härlig bil att se när den drog på, jag har aldrig vädrat min bil som ikväll...måste säga att jag är imponerad av hur bra en 9 år gammal M3:a hakade på i alla fall, tror Maseratin har V8 med dubbelturbo..

Om någon känner en kille med mörkblå/svart 3200 GT i Stockholm så hälsa att jag släppte iväg honom! ;))
/K
Ball historia!

Har själv haft race mot en Quattroporte (endast rakt fram) och den drog jag utan större problem.

Så du fick släppa honom på grund av att han körde snabbare i kurvan? Hm... Skäms... Tror M3:orna har bättre väghållning än det mesta. Har hört om 3200 att den har stora problem med plötslig turbo-effekt. Tydligen så är den ganska orolig i sin turbo-verkan... Kan komma när som helst, t.ex. mitt i en kurva. Underbart snygg bil dock. De har dock ingen turbo i den nya 4200:an.

/Alex
e-b
"Tror M3:orna har bättre väghållning än det mesta".

Snälla....
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
e-b,

Nog har M3:orna bättre väghållning än de mesta även om det finns en hel del rena sportbilar som har ännu bättre väghållning. Men jämför man med Saab, Volvo, Opel, Ford, VW, Audi, MB, Alfa osv har dessa även idag få eller inga bilar med lika bra eller bättre väghållning trots att E36 M3 har några år på nacken.

Jämför man med en 3200 GT så är M3:an snabbare på Ringen trots sämre prestanda rakt fram, med andra ord så har M3:an bättre väghållning.
Klas,

Allvarligt talat. Sådana "korvkiosks-race" är mer oansvariga än ett bra sätt att vädra sin bil på. Åk till en bana och kör på riktigt istället för att leka fittipaldi på djurgården. (eller köp en volvo 240)

/Moralmolsson
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Moralmolssom,

Även om du har en poäng så är det relativt ofarligt för andra om man kör ut på Djurgården på kvällen eftersom det brukar vara folktomt där.

Och handen på hjärtat, kör du aldrig fort på allmänn väg?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
ok ok...nu ska vi inte hänga ut mig som en fartdåre här!
Den som inte var där och såg det hela ur min synvinkel behöver inte yttra sig.
Som Johan sa så var det inte en kotte i synhåll, klockan var 22, dessutom är Djurgården nog det enda stället i stan där man har fri sikt åt alla håll tack vare stora gräsytor utmed vägen (detta var inte vid Gröna Lund direkt...utan ut mot Gärdet)
Jag släppte på gasen när jag tyckte det var skymd sikt.
Mitt syfte med inlägget var helt enkelt att det var skoj att "dra" lite mot en ganska vass bil, that´s all... :)
/Klas
gu
394
gurr
M5 -95
mosse.. helt rätt, på an igen bah!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.