AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.573

vill ha en ny tröskel !

ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
hej finns det trösklar att köpa som ekonomi plåt till e 34 touring

Transocean
Det undrade jag också inför besiktning men köpte tröskel i burk från Biltema istället dvs metallspackel. Med lite aluminiumsnät och ett par kilo metallspackel blir det riktigt fint när man sen målar över med hagmans bodymassa.

I nån gammal tråd skrevs det att en skrot i Skövde tog in såna ekonomitrösklar, men det var visst länge sedan, när jag sökte på deras hemsida fann jag ingenting om sådana produkter. Nu kommer jag inte ihåg deras hemsida men bruk sökfunktionen för att hitta tråden. Eller sök på skrotar i Skövde kan inte finnas alltför många.
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
okej tack för snabbt svar, hoppas det är fler som vet något

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
BMW har ju Länk
men inte kan väl en 94a va så rutten att hela tröskeln måste bytas?
Jag har lagat en hel del rost och bmw brukar klara sig bra,så mitt tips är skär ut till frisk plåt o svetsa i ny.
Hade du däremot haft en opel el nån gammal japs så har det varit en annan 5a.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
hej och tack för hjälpen, det så gott som helt upprutten mitt under bakdörren ocn nu har det börjat krypa upp i dörrgången

det är eklunds bildemontering i skövde som har trösklar som ekonomiplåt, vet inte deras hem sida men deras nrär 0500-413845 mkt bra skrot, väldigt bra priser och vänligt bemötande

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
hej igen har inte fått tag på någon ny tröskel än för det verkar ju inte finnas tyvärr mer än original verkar det som och den är väl hur dyr som helst skulle jag tro

Transocean
Då är det aluminiumsnät och spackel som gäller, vinna eller försvinna! Glöm inte bodymassan du målar över med, du måste pensla bodymassa på bägge trösklar annars fattar dom misstanke.
som någon tidigare sa....skär ut i plåt istället...metallspackel & liknande är ju bara för tillfället...nästa år räcker dt inte med en burk metallspackel....har ingen bmw just nu,men har för mej att trösklarna är ganska enkla att fixa till på en e34?...hade bilen varit min hade jag gjort i plåt istället.
mvh
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
har nyss fått prisuppgift nu vad det kostar på bmw och den bakre kostar 1300 hundra och den främre kostar 700 hundra så det var ju lite dyrt tycker jag och spackel är ju som sagt bara en tillfälig lösning så det är ju inte aktuellt, visserligen är bilen ful men ska nog ha kvar den ett par år till så spackel nej tack mvh hans

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Inte spackla upp trösklar! Usch vilket fuskjobb... Då är det bättre att låta bli!
Eller leta upp en lokal mekaniker som lappar ihop det lite med svetsen i alla fall, det behöver inte vara så dyrt om man inte behöver ett pedantjobb.

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Transocean antar att du är komisk när du nämner sådana tattar (host):-)"reparationer"

Mvh Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.