|
|
|
|---|---|
|
Hallå. är på g att köpa en 320 e21:a-76:a. den är besiktigad 18mån framöver men vänster bromscylinder läcker sen läcker tanken lite om man tankar fullt men finns det delar å få tag i osv. det är ju en härlig bil som är värd att bevara. Sen som bonus kostar det ju för fan inget att äga en sådan bil. är tacksam för svar från er som redan åker e21:or eller har mycket kunskap om dom. Mvh McLarry | |
|
Om du inte är gald för att laga rost är det det som är värt att kolla, en e21 rostar precis överallt! Lyft, känn, banka, kolla överallt. Annars är det väl som vilken äldre Bmw som helst vad jag vet. |
|
|
calle 1983: jo risken att det finns rost är nog ganska trolig, men bara det finns grejer att köpa, typ ekonomiplåt, skärmar å dyligt. men får väl se när det dimper ner lite bilder. |
|
|
Jag säger det igen, kolla rosten. trösklar, bakre fjäderbensinfästingar, a-stolpe ner vid fötterna bla. Problemet med tanken är vanligt, beror på antingen rosthål i tanken eller ventilationen på tanken som inte fungerar. Rost överallt, glöm inte kolla noga. Läcker det vatten in i bagaget? vanligtvis är det gummilisten runt bakrutan eller/och listen runt baklampan. Värmereglaget brukar krångla. Och du, glöm inte att kolla rosten www.bmwe21.net, bra forum. /Anders C |
|
|
anders C: ska kolla rosten, men om bromscylinder vänster bak läcker lite går det då att köra med den eller krväs det repratin omedlbart? den står ju typ 30 mil ifrån mig så jag vill ju helst köra hem den. tack för svaren. /McLarry |
|
|
det går att köra, men bromsverkan kan ju bli snabbt dålig om den börjar läcka mer... Motorbromsa och använd handbromsen så skall det nog gå bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.