|
|
|
|---|---|
|
Hej! Detta blir mitt första inlägg på detta forum! =) Har precis införskaffat mig en 325 Cab (E36:a). Men det tråkiga är att bakrutan på suffletten ser verkligen jätte tråkig ut (den är mjölkig och en spricka i den). Har hört runnt lite med oilka bilsadelmakare som kan fixa detta men det visar sig inte vara gratis =P Ett ställe ska ha 4700:- exl moms för att byta rutan och ett annan ska ha 1500:- med moms men då måste man fixa rutan själv. Men jag räknar med att det landar på 5000+ vilket inte känns så jätte roligt med tanke på att det får man en helt ny sufflett från t.ex staterna. Någon som har något tips på någon som kan byta rutan men som inte rånar en på samma gång? eller är det bättre och köpa en helt ny sufflett? är det svårt att montera en sådan själv? // P.L | |
|
Sitter inte den liksom på sena E30 cabbar med en dragkedja runt om(förutsatt att det är en BMW orginal cab) ?? Dock lite pyssligare än man tror med dragkedja då det är en utvändig list som skall på plats efte rman "knäppt i" rutan annars är det Länk som gäller ca 7500:- för kpl cab (dock med SYDD rutan inte blixtlås som BMWs orginal cab har) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Jo det stämmer att det är dragkedja runnt rutan. Där för jag tycker det är lite lustigt att det kostar +5000:- att byta =P Sen det som känns så onödigt med att byta hela suffletten är att den är mycket fräsh i övrigt. |
|
|
Jag bytte bakruta på min för ett par år sedan och kan säga att det är en hel dags jobb även att den sitter med dragkedja. Mycket pill med klips, packningar och lim. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke: Okej, att det tar långtid osv. gör inget, har bra tålamod =) Men om man gör det själv blir det så pass bra att det blir tätt och ser snyggt ut? Behövs det några special verktyg? // P.L |
|
|
Beror ju på hur noggrann man är såklart.. Min blev riktigt bra och tät förutom att jag missare ett par kuggar i starten på kedjan.. Det levde kvar hela vägen så den är något bubblig. Nej, inga special. ///Micke Min cabrio Länk |
|
jalle |
Tjena! Kolla om inte glasförsäkringen täcker även bakrutan , mitt bolag fixade det på min gamla cab , typ 1500 pix i självrisk! |
|
Jo, det hade ju varit en tanke, men min självrisk är på 6000:- så jag tjänar nog inte på det. men tack för förslaget. // P.L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.