|
|
|
|---|---|
|
hej.Har lite frågor kring 3-serie, eftersom ja e volvo älskare kan ja inte så mycke men vill testa nått nytt. Vill ha en 3-serie utan 6:a? och en 90-talare helst den vasssaste modellen, har hört nått om E30-E34. Finns det spec fel som man ska akta sig för.? trimmning,,chip? pris? Du som kan får gärna berätta lite för mig så kanske de blir en BMW för min del:) MHV nozzen Rött ljus betyder FARA! Stå inte där KÖR! | |
| Köp en E36 M3. Använd sökfunktionen, det finns hur mycket information som helst här på Autopower. | |
|
E36 M3 har sexa;) Likaså de flesta intressanta eller med lite pulver. Utan sexa är E30 M3 vassast, 86-90/91. (195-215hk förrutom sport evon) Annars E30 318is -90 (136hk) Skiljer alltså 60-80hk, och även 100k i pris. E36 318is (91-98) har 140hk, väger ett par hundra kilo mer än E30. E36 318ti har också 140hk. |
|
| Tolkade "utan 6:a?" som en lite osäker fråga. Personligen så finns det bara en BMW-modell utan 6:a (eller ännu större) jag skulle kunna tänka mig och det är just E30 M3. BMW är mästare på raka sexor, om man ska köpa sin första BMW så tycker jag den ska ha just det ... speciellt om man vill ha den "vassaste modellen". | |
|
Jo det är sant. Och visst ska man ha sexa om man skall åka BMW 3 serie. E36 M3 är oslagbar prestanda för pengarna. Och helt klart den man skall ha;) Har haft en själv också. nozzen: E36 M3 fanns med två motorer, 3.0 (93-95) och 3.2 (96-98). Du hittar mängde med info om dem och om skillnaderna om du söker på typ E36 M3, 3.0 vs 3.2, etc. |
|
|
Har kollat lite på E30, den "riktiga" m3:an och den ligger prismässigt långt över e36 men då får man ha med i beräkningen att E30:an är numera att betrakta som samlarobjekt för prestandamässingt är det ljusår mellan modellerna. Det som talar emot e36:an för min egen del är det läst mig till på olika forum att det är mest; fullgas-ettan-tvåan-trean-tvärnit (repetera). Men den är sååååå cool; Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.