|
|
|
|---|---|
|
Snälla nån som varit med om sånt mysko? Jo, till och börja med en ny medlem, och direkt till problemet!! Bilen en 520,24V M50-1994 har nästan gjort mig dum i huvud!! Det är nämligen att jag har en mycket egendomlig bekymmer med denna bil, problemet är att han är svårstartad när kall och då när han kommer igång så går han inte rent, gasar man på tomgång så tvekar han för att sen komma igång!! När han hunnit bli varm så räcker det med att stänga av han och starta om då är det nya bilen!!!! och motorn går kanon! och bättre tomgång får man leta efter! Saker gjorda: 1. Byt luft-filter 2. rengjort LMM 3. Rengjort tomgångsventilen 4.dränkt motorn i start-gas 5.Byt kamaxel givare 6.Byt vevaxel givare 7.inga blixtar vid spolarna 8.gjort rent spjällhuset 9.Nya stift 10. Ny olja och filter 11. Byt motorstyrning temp givare (den blå) I2. kontrollerat alla tändhattar (inga sprickor) 13. Byt lambdasond (simens = DYR) SNART HELT PANK!!!! (DETTA MIN FÖRSTA BMW) Snälla nån hjälp mig jag blir tokig snart. MVH/ ALLIBBABA | |
|
Hej, har du kontrollerat insugsgummit (mellan LLM och Insug) så att inte det finns sprickor och risk för tjuvluft? Tag även dän de kontakter till givare, LLM od som du kan hitta och spruta 5-56 eller WD-40 i dessa för att ta bort ev oxid. Lycka till! Mvh Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.