|
|
|
|---|---|
|
Jag och en kompis är på väg att skaffa oss en bil som ska byggas om till banbil. den stora frågan är i vilken serie vi ska köra. Vi har båda kört en del tidigare, tyvärr har min licens gått ut pga. att jag inte löst ut den i tid. Men det är ju enkelt att ta ny. Har kollat på ercup och bmwcs. Vilka alternativ finns, eller nån som har erfarenhet av ovanstående? Ett plus är om det är nån form av långlopp så vi båda kan köra. Vi har snöat in oss på bmw, så kravet är nästan att det ska gå att köra med tex. 318 is eller 325, både E36 0ch E30 är intressanta. Vi har en skaplig budget, men känner att det vore skönt att komma undar relativt billigt iaf. Ös på med idéer och tankar.. | |
|
BMW Cup, Länk , är väl det naturligaste att börja med. En annan ganska trevlig serie är Svenska Långdistanscupen (SLC), Länk , som har både Endurance- och sprintrace. Eller så kan du titta på SSK-serien (Stockholms Sportvagnsklubb), Länk , som har väldigt lång tradition av standardbilsracing. |
|
manneman |
Jag kollade in här men bättre svar än ovanstående går inte att ge... BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
|
Gå in på resja.nu så finns det underforum för just dessa klasser där bl.a. Fredrik Skoghag som är SLC-boss hänger + massa andra dårar ;) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
tack för svar. Bmw cup standard med en 318is börjar kännas rätt nu tycker jag. Fyll gärna på med mer.. |
|
| Vill du få mycket bilkörning för slantarna satsa på SLC, där får du lika mycket bankörning på ett lopp som en hel säsong i övriga serier!/ Gammal bannötare( med BMW). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.