AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.747

3ans cylinder går inte, ej tändsspole, ej stift, ej kompression fel

Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Vad finns det kvar att kolla förutom tändkabeln?
Något förslag ute i detta avlånga BMWland?

Bättre att springa i fel fil än att fila i fel spr....
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
glömde tillägga att bilen är en 328 E46 -98

gt
125
gtotobbe
740d xDrive -11
Insprutare eller kablaget till den?

Anders-72
525i Touring -01
Får den bensin på den cylindern? Spridarfel kanske.
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Tack för svaren!
Finns det nått enkelt sätt att felsöka bränsletillförseln på 3ans cylinder?

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ett bra sätt att börja är att titta om stiftet är drypande surt eller snustorrt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har du kollat om det finns gnista på 3:an?
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Stiftet verkar torrt. Men cylindern hoppar igång ibland så den verkar inte stendöd. Har inte kunnat kolla gnistan själv!

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Om det är tändningen som spökar borde det gå att se om man stänger av den när den är kall och samtidigt inte går på 3:an. Dels går den ju på rikare bränsleblandning och bensinen dunstar inte från stiftet p.g.a värmen. Då skulle stiftet vara rejält surt om insprutningen fungerar.
Att kolla gnistan med ett friskt stift är ju också bra. Lite bökigare med de långhalsade spolarna. Eltejp kanske fungerar att tillfälligt hålla stiftet med.
bm
121
bmwpower26
Bmw 320ci -02 2,2l -170hk M54.
Hej har sama feil på min bmw 320ci -02 men på cyl 2 har feilsøkt 15 ganger har varit på BMW i lund (theandersbil) dem tror det kan være noe med hydraliskevetnillyftare og har varit hos 2 andre verkstader Uten resultat.

NÅ er bile PÅ verkstad igjen for å prøve en siste gang å finne feilen hvorfor den misständer på cyl 2 bILEN ble send på verkstad på torsdag 14/2-08 og er der i dag også og på MANDAG så jeg hopper han kan finne feilen på den jev......bilen jeg er tröt på den nå etter som ingen klarer å hitta feilen.

Jeg har bytt følgene:LMM - 6 Stk TÄNDSTIFT - TÄNDSPOLE PÅ CYL 2 -6 STK BEG TÄNDSPOLER - NY OLJE MED OLJE FILTER - PRØVD NESTEN ALT MEN INGENTING HJELPER SNART GIR JEG OPP.

MEN KOMMER MED SVAR PÅ MANDAG 18/2-08 OM HAN HITTER HVA SOM ER FEIL.

BILEN ER PÅ HARLÖSA - ROLFS BILCENTER.
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Tack Anders för råd! Ska kolla gnistan!
Ser framemot att höra vad det var för fel på bmwpower26s bil!

bm
121
bmwpower26
Hej!

nå har jeg fått bilen tilbake men han klarte ike å finne noe feil på den jevla bilen det er bare det at den misständer på CYL 2 alltid samma problem nei nå gir jeg op snart en siste ting jeg skal prøve er å bytte plas på insprutning ventil så får vi se men jeg tror ikke det vil hjelpe.
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Det var tråkigt att höra power26! Menar du byta plats på spridarna för det tänkte jag göra. Eller menar du ventilerna? Hör av dej och berätta hur det går!
Innan jag byter spridare har jag tagit en longshot och slagit i STP Injectorcleaner bara för att testa!

bm
121
bmwpower26
nej tenkte å byta plats på spridarna og se om det hjelper.
har provat med STP injectorcleaner det hjelper ikke.

hör av deg och når du bytar plats på din om det hjelper.
sk
35
skäggo
540iA -97
Har en 540iA som börjar misstända eller inte tända alls efter uppvarvning efter 4500rpm men kommer igång igen om man startar om motorn.

Felsökte genom att ta loss en kontakt i taget på varje tändspole och upptäkte att 8 (åttans) cylinder inte tände
Har bytt alla tändstift och upptäkte att den som inte tände va helt bränd, fanns inte ens ett stift kvar!! och dessutom inte fastskruvat!!
bytte även ventilkåpspackning för de va lite olja nere på de stiftet.
nu tände den men märkte fortfarande en vis misständning på 8ans.

har flyttat runt på tändspolarna och även bytt med en polare som också har en 540 och tog en sväng men den misständer ändå.

Har nu börjat fundera på om spridaren kan va död, nåt jag ska testa i veckan så jag återkommer med svar =)

man ska inte kasta glas på sten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.