|
|
|
|---|---|
|
Hej! frågan är väl ganska enkel. Går det att gatregga en rallybil? om inte,, varför? tack på förhand | |
|
Eh... frågan är kanske lite fel ställd... Rallybilar MÅSTE vara gatreggade, eftersom de på bl a transportsträckor framförs på allmän väg. Däremot gäller särskilda besiktingsregler med generella dispenser för bla bur, bälten och däck. |
|
|
ok :p smart av mig tack för svaret |
|
|
Å andra sidan får de väl inte framföras på allmän väg i annat än samband med tävlingar? Eller är jag fel ute? // Erik |
|
|
Ok, min fråga skulle kanske formuleras mer som heinz_keller fick till det. vad krävs för att kunna ha den som personbil. spank you heinz |
|
| Trepunktsbälte är väl en, att motorn inte får vara allt för modifierad är en annan... Rätta mig gärna om jag har fel. | |
|
Tror inte motorn är värst moddad.. ligger på ca 270 hk . men trepunktsbälte är väl inga problem (?), vet många som kör med 4 punkts ju,, ps: ja kan i stort sätt inte ett skit så ha tålamod :P |
|
|
P.g.a diverse regel-ändringar så är, om jag minns rätt, endast rallybilar tidigare än -68 som får framföras på allmän väg. Senare modeller får endast framföras i samband med tävling eller liknande arrangemang... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
typ StreetRace då eller? "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Nu var det ju ett tag sen jag gick i skolan men street & rally är väl inte speciellt lika....!?! Appendix K:Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
"tävling eller liknande arrangemang" Streetrace är väl en form av tävling har jag hört.... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
TUSS. Tävling Utan Special Sträckor, t.ex ett besök på SBP.Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Nitrious: Tro inte på allt du hör... ;) Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Jag har sett det på TV, -----> då måste det vara sant, eller har jag missförstått något?! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Har för mig att det är så här, men tänker inte gå ed på det: Rallybilar i Grupp E/Klass Ekonomi samt i klass Volvo Original får du använda som bruksbil om du vill. Dessa bilar ska in till SBP varje år. Övriga rallybilar besiktas endast på tävlingar och har bland annat dispens från avgaskrav och slipper fordonsskatt. Dessa får endast framföras på allmän väg i samband med tävling. Men enklast är väl att kontakta Svenska Bilsportförbundet så får du reda på exakt vad som gäller: Länk The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
STi |
Är det inte något med att rallybilar som är homoliserade får endast köras till och från SS och bes. Dessa bilar saknar helt inredning och allt sådant. Bilar som inte är det typ vissa som kör gr.e och volvo original cup och har kvar inredningen får köras på allmän väg och brukas som vanlig bil. Är jag fel ute? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.