|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har lite funderingar ang. 19" fälgar till en 325 Ci-04 Vad ska jag köra med för bredd på däck och fälgar? jag har kollat lite på o köra 8,5 med 235/35-19 fram och 9,5 med 265/30-19 bak, men det känns som att bilen kommer dricka en hel del soppa med dessa dimensioner och att även prestandan kommer påverkas en del. är det någon som har några förslag på vad jag ska köra med? samt vad är det är det för ET jag ska ha på fälgarna. bilen har BMW:s sportchassi och M-paket, samt facelift. Tack på förhand! Andreas | |
| ET bör ligga på 35+ för 9.5 till din bil | |
|
Kör nedan: 255 35 18 bak 225 40 18 fram Detta är standard och ser ok ut, men absolut inte vräkigt för fem öre, tror nog att "din" bredd inte är problem ur varken soppa eller toppfartshänseende, tvärtom får du bra grepp i rondellerna:) Ligger du ofta i 230-240 km/h så kanske du blir drabbad gällande minskade hastigheter, annars tror jag det kvittar helt ärligt. Min kärra har 2.5liters motor (323ci) och tycker inte min kärra dricker särskilt. Sthlm-Umeå ca 120 km/h 0.82l/m. Ligger normalt kring litern med mest stadskörning och inspirerande körning lite nu och då:) Sen om ET stämmer eller inte, det har jag inte koll på, men däckbredden tror jag kommer se riktigt bra ut, samt att du inte blir negativt påverkad. /Hampus Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.