AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
657

Kärran är tvärdöd

Hej alla BMW älskare.
Jo, det är som så att jag har fått lite?? probs med bilen som kanske ni mera kunniga kan ha en lite hint om vad det kan vara.

Alltså, skulle starta bilen en 323-96:a som tidigare på morgonen gått klockrent, men nu när jag vred om nyckeln så hände inget förutom att det blinka till i mätarna och en antydan till tändning men sen tvärdött!!! Startmotorn drar inre heller och det kommer ett knäppande ljud någonstans bakom mätarna även med nyckeln ur.
Så har någon en aning om vad det kan röra sig om???
Kan det vara så enkelt att det bara är en säkring som gått???

Ja ja, hoppas någon vänlig själ har lust å ge sig på att komma med förslag (har besiktningstid på tisdag).
Men tack för mig så länge och ha det fint allihopa.
Si
10
Sirwidman
e36 328 coupe 95
har du larm på bilen?

Japp... och just det det går inte att låsa med dosan heller
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Börja med att se till att batteriet är ordentligt laddat.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Tänkte på det faktiskt oxå... men jag har ett problem... vart faen sitter batteriet, (japp inget aning..dooh) men inte i mototrummet iaf.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Något verkar ha laddat ur batteriet. Det knäppande ljudet bakom instrumentbrädan kan vara en god ledtråd. T.ex en spjällmotor till ventilationen som står och arbetar av någon anledning. Har du digital klimatpanel?
Har ingen klima. men tänkte försöka med startkablar... om jag bara vet vart batteriaset sitter, är det under baksätet lr nåt sånt kanske..(ursäkta för dumma frågor men men...)
Si
10
Sirwidman
e36 328 coupe 95
Batteriet sitter höger bak under en plastpanel.

Tackar hjärtligast... ska ut å försöka med "första hjälpen"... men tack för all hjälp... återkommer med glädjebesked lr mäjligtvis mer dumma frågor.... Ha de// Järppan
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det brukar dock sitta en plusterminal i motorrummet under en liten plasthatt där man kan sätta pluskabeln vid hjälpstart. På höger fjäderbenstorn brukar det sitta en sexkantsmutter avsedd just för att ansluta minuskabeln.
Så ser det åtminstone ut på en E39:a.
Japp japp, nu tuffar skutan igen, hoppas bara den inte laddar ur sig igen. Det var ju så enkelt som batteriet, men stort tack till alla hjälpsamma själar, ni är kanon... Ha det bäst allihop. MVH Järppan (rullande och glad)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.