AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
797

Div. programuppdateringar på 740 E38, vilken firma rekommenderas?

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Jag har ju en 740iL -99.

Jag skulle vilja att en seriös intresserad och kunnig auktoriserad BMW-firma gick igenom och uppdaterade de programvaror som det finns nyare och bättre av, samt programmerar om så det blir riktigt med alla knappar mellan min BM24-radio och 16:9-skärm.

Vilken firma är rekommenderad, och vem där ska man tala med, i närheten av södra dalarna. Åker gärna en bit bara det blir riktigt gjort och på en dag för ett vettigt pris.

Minns jag rätt om Borgs Bil nämnts angående detta?

Jag har lite ryck i automatlådan vid vissa situationer, som jag läst har blivit mycket mindre av med nyare aoutomatlådeprogram.

Vad kan det handla om i pengar? Och vad bör man satsa på att uppdatera?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Larsson bil & motorteknik i Huddinge utanför Stockholm kan göra detta. Perre är ju ansedd som en av de bättre bmw-meckare som finns i Sverige.
Länk

För mig kontrollerades både motor och växellåda och uppdaterade motorn eftersom jag redan hade senaste versionen av program till växellådan. Om jag minns rätt kostade det 1500kr för uppdateringen.

Borgs bil i Vällingby utanför Stockholm ska ju också vara bra, serviceminded och prisvärda. Jag har dock aldrig varit där.

Jag skulle tro att BMW i Falun kan vara bra också. Min bil har "bott" i trakten av Falun och när jag köpte den, så ringde jag till dem och på deras eget initativ så skickade de alla kopior på allt de gjort med bilen utan kostnad! Jag tyckte det var riktigt bra service och kan tänka mig att det gäller andra områden som de jobbar med.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Det finns ju en bra auktoriserad BMW-firma här i Avesta med, där en av meckarna vunnit BMW:s mektävling minst en gång.

Men det verkar som de är lite ointresserade av att programmera om saker, eller kanske lite försiktiga av rädsla för att om nåt går fel så blir det mer elände för kunden.

När man pratar med dem så känns det som de verkar vilja undvika att kolla igenom och uppdatera olika programversioner. Har du något fel frågar de? Nä, inte direkt, men den växlar lite hårt ibland i vissa situationer. Ja det är inte säkert det blir bättre med en uppgradering, det kan bli sämre. Bättre att köra som det är när det funkar, än att chansa på en uppdatering.

Lika lät det om att progga min radio mot 16:9-skärmen. Det verkade de inte veta mycket om, tyvärr.

I övrigt är de kanontrevliga och duktiga.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.