|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan hitta något test mellan 130i vs 335i? Är i bilbytartankar och valet ligger väldigt mycket på performance.. siffrorna säger 0,5 sek skillnad till 100 kmph men skrivna siffror har inte alltid med verkligheten att göra.. Finns det någon här som äger/har ägt båda? Tacksam för hjälp! | |
|
Även om det inte är exakt vad du efterfrågar så kanske denna jämförelse mellan 130i och 135i kan vara intressant att läsa: Länk //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
335i auto vs 330i auto vs 335i manuell (330i är i mitten). |
|
|
Tack så mycket! Har ni några personliga åsikter om detta? är skillnaden tillräcklig för ett byte? Jag provkörde en 135a hos min lokala BMW handlare i lördags och blev smått besviken, känndes inte lika "rejsig" som 130n. Däremot kändes 335an väldigt rejsig.. och den hade dessutom automat. Snälla hjälp mig här då det rör sig om en bil jag hade tänkt leva med väldigt, väldigt länge... |
|
|
Jag har inte provkört 135i och tänker nog inte göra det heller då jag inte tycker att de extra hk + uppdaterade bromsar man får med 135i motiverar kostnaden att byta. Jag har kört en del bana samt konbana med min 130i och känner inte direkt att det är hk och bromsar man saknar. Har inte upplevt att det är några problem med 130i's bromsar och motorn räcker gott för mig. Har valt att uppdatera chassit (Intrax 1k2) samt montera LSD (Quaife) på min 130i och detta har gjort bilen betydligt snabbare där det spelar roll :-) Om BMW släpper en 1-serie CSL som väger 1100-1200 kg med skalstolar, riktig LSD och väl avstämt chassi för bana kommer jag att bli riktigt sugen på att byta, annars behåller jag min 130i ett tag till! Om man är mer intresserad av rattlåsracing hamnar väl 135i i ett annat ljus - med rätt uppdateringar har den liksom andra turbobilar potential att bli ruggigt snabb ;-) //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.