AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
906

Hur trimmar jag bäst min 518i-87?

Ca
18
Calwin
Bmw 518i-87
Hejsan. jag har en gammal 518i-87 som jag har ägd i några år, men nu håller jag på med körkortet. så det är ju dags att få ut den på vägarna. Så jag skulle vilja ha lite tips och trix hur man skulle kunna hotta upp den lite motor mässigt, eller även kaross. Obs, vill inte ha nåt gnäll på att det är en "518" med, "FÖR" liten motor, ska sälja den senare och få skön sexan. Mvh/ Calwin. ~

Ride hard, Go Pro.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Det beror alldeles på hur du tänkt trimma och vilka ekonomiska ramar som finns. En regel är dock att det är enklare och billigare att byta till en bil med större motor snarare än att trimma en liten.
Ca
18
Calwin
Bmw 518i-87
Okej! jag tänkte liksom, öppet luft filter, lite små skit sådär bara. bara nåt enkelt, som man kan pilla med över en kväll liksom. satsar på en e30, 325 senare när det börjar rulla in lite mer dollars att jobba med.

Ride hard, Go Pro.
manneman
Det generella är att man byter till öppna filter och ett väl avstämt avgassystem och mappar motorn men sedan gäller tyvärr devisen 1000 spänn per hästkraft.

På en 518 vinner du dock mycket på att behålla original luftburk och sätta ett "tygfilter" i den och sen montera bort vänstra helljusinsatsen så att skiten får rejält med luft. Skillnaden är mycket märkbar!!!

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
Ca
18
Calwin
Bmw 518i-87
Okej, tack för tipset. det ska självklart testas :)

Ride hard, Go Pro.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.