|
|
|
|---|---|
|
tjena ,, har ett problem.. tempvisaren visar -40.. vad kan felet vara.. vad ska man byta.. tacksam för svar. mvh. R ruLLEZ | |
| På min 540ia var det givaren i fram, bakom stötfångaren, som hade låssnat. | |
| Min OBC visade -30 när jag inte hade någon temp.givare ansluten, troligtvis så är antingen givaren trasig eller så har du avbrott någonstans mellan OBC:n och givaren. Då har jag visserligen en E34 men gissningsvis så har du samma problem. | |
| Jag trådkapar lite grann här. Är det troligt att det är samma problem när det visar +50 grader också? (e34) | |
|
Kan säkert vara samma fel. Brukar generellt bara var givaren som felar. Avbrott i givaren ger kanske maxvärdet minus = -40. Kortslutning kanske ger maxvärdet plus = +50. Eller vise versa. Mvh Carl. |
|
| Man tackar, man tackar. Då blir det till att mäta lite. | |
|
tack för snabba svar grabbar,, då e det bara byta "givare" nu då.. kan man göra det själv? o vad kostar en sån grej? tack o hej ruLLEZ |
|
|
min tempvisaren visar 5-6 grader för mycket?! Vad kan vara för fel? BMW 530IA-01 |
|
| vart siter givaren?! | |
|
Hej, Givaren sitter i främre, högra hörnet (under kofångaren, mot marken). /H |
|
| Jag har byt givaren igår och nu fungerar det. Givaren sitter i främre, högra hörnet under kofångaren mot marken som håkan förklarade. | |
|
Jag skulle tilläga att om man har kört på en hare, mot trotoarkanten eller liknande kan plast skyddet har blivit skadat. Den ligger högra hörnet under kofångarn. Om plasten skadat illa kan tempvisaren visar fel. Det var för mig så i alla fall då bytte jag plastskyddet och sensoren. //Sirus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.