AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

Kan man montera multifunktions-M-ratt på alla årsmodeller av E39?

bm
11
bmw 635
BMW 635 CSI -83
BMW 528 Touring -98
Jag undrar om det är någon som vet om M-ratten med multifunktion funkar på alla E39, rätt av ? Finns det olika varianter ? Passar det olika för olika årsmodeller ?

Stefan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Från bilar tillverkade 03/1999 och framåt så kan du byta rattar mellan dessa. Äldre bilar har ett annat airbagsystem som inte är kompatibelt med de nyare.

När det gäller montering av multiratt på en bil som inte har detta utsrpungligen så krävs det en lite extra "kit". Finns mektips på detta till en E46. Tror E39 funkar på liknande sätt.

___
//Ulf
det enda jag vet är att de bytte M-ratt till E39:ans M-paket -02.
tyvärr har jag den gamla fulare M-ratten i min 01:a.
kom just på att det går att byta till den nyare, men då måste man även byta airbag. hela paketet kostar ca 8-9.000 loppor.
bm
11
bmw 635
BMW 635 CSI -83
BMW 528 Touring -98
Min bil är en -98, så om jag fattar er rätt så går det inte ?
Jag tror att det går.

Men du måste köpa utöver själva ratten en airbagmodul. Tror dom kostar mellan 4-6000:-. Lägg på priset för ratten ca4000:- plus montering så hamnar du nog nära vad "bapelsin" uppger. Sedan är det lte beroende om du har multiratt eller inte. Har du inte det blir det ytterligare lite trix att montera...som skrvits tidigare finns det en tråd ang. detta på en E46. Tillvägagångssättet är nog snarlikt....

M.V.H
Dennis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.