|
|
|
|---|---|
|
Nu har kupéfläkten lagt av på 2:a läget! Jag mätte upp knappen o konstaterade att de va knappen som e felande men jä...r va trångt de va!!! Skulle vara tacksam för tips för hur man får ut hela huset!!! Måste man riva bort hela instbrädan eller?? Orkade inte kolla så mycke ikväll!! En sak till: Vart får man tag i lampor till check kontrollen? | |
|
Är det ingen som har någon koll på detta? E bara fundersam över hur man får ut huset? |
|
|
Menar du att fläkten inte snurrar på vissa lägen alltså ?? Det problemet har ju jag åxå ,,1,2,3 händer inte nått , men 4:an e det ett jävla drag på.... det är alltså "ratten" det e fel på... RazorBack |
|
|
anol64, du har samma problem som mig, har fått veta att det är det såkallade "fläktmotståndet" ingen aning om vars det sitter på E36an dock. /mvh jocke |
|
|
Min fläkt snurrar inte på fartläge 2! Men jag har mätt upp ratten o kom fram till att de är fel inne i den! anol64 på din verkar det som att de e motstånden som gått sönder! Ni kan kolla om dom sitter i närheten av själva fläkten. Om de inte e motstånden som gått så mät upp ratten! Säger bara de, de va jä....t trångt!!!! Ringde o kolla va ratten kosta o den va inte billig:800+moms!! Ska ringa skroten i morrn! |
|
|
Fan va det e underbart, inte nog me att BMW e en grym bil utan dessutom om något krånglar så finns alltid hjälp att tillgå på detta eminenta forum, mitt fläktmotstånd hade brännt på ena niten så det hade bildats massa oxider bara å skrapa å lägga på lite lödtenn så funka allt igen UNDERBART, för er som fortfarande inte hittat fläktmotståndet, på min bil satt det bakom handskfacket titta vänster mot plast armarna som rör sig när man skruvar på ventilationsvredet, där sitter en svart kontakt med 4 kablar, dra ut kontakten å tryck in spärrarna över och under sedan är det bara att dra ut pilemojen som kallas fläktmotstånd. RazorBack |
|
|
Bmw e ju bästa bilen!!!Jag ringde skroten i onsdags o fick tag på hela huset! Dom ville ha 500:- för allt! Nu e de bara o invänta lönen sen iväg o investera!! Roligt att du fick till din bil Razor!! Kan vara bra o veta vart motstånden sitter i framtiden! |
|
|
Hello Sickan. Låter som fläktmotståndet. Jag hade samma problem med min 325:a när jag köpte den. Köpte nytt motstånd på BMW i Helsingborg för ca 250kr och bytte det själv. Det tog ca 10 min att byta, skitlätt. Sök gamla inlägg, där har jag tidiagre beskrivit hur man går till väga. Annars får du återkomma på detta inlägget. Lycka till... Mvh Jimmyboy |
|
|
Tjena Jimmyboy! Tror du de? Jag mätte upp knappen och jag fick inte något utslag på 2:a läget! Kan de vara motståndet ändå tror du? |
|
|
Sickan Jag vet ju inte till 100%, men ta ut motståndet och kolla om det ser bränt ut. På mitt kunde man klart och tydligt se att det va bränt. Min fläkt fungerade bara på högsta fart (4). Så det är kanske inte riktigt samma symtom du har men jag tror att varje steg på fläkten har sitt motstånd är dock inte säker på det heller...Hoppas det löser sig. // Jimmyboy |
|
|
Rättelse Med varsitt motstånd menar jag att de sitter i samma "klump" men inuti är de uppdelade på de olika hastigheterna. ju mer motsånd ju mindre ström = lägre hastighet på fläkten. |
|
|
Men när jag mätte på knappen fick inte jag någon kontakt på 2:a läget! Jag tog bort kontakten till knappen o mätte! Men jag kan ju kolla motståndet, de blir ju billigare ifall de e det som har gått!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.