|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är sugen på en E39 M5 alt. E46 M3. Tänkte bara kolla med er här vad ni tycker om den här bilen? Ni får gärna ge synpunkter på hur ni hade resonerat kring dessa bilar.. M.V.H Länk | |
|
tjena men jag tror att länken inte funkar den går till första sidan =) mvh |
|
|
sorry!! ska fixa direkt!! |
|
| Länk | |
|
Den är säkert i fint skick =) men jag blir alltid så nojjig när det varit många ägare.. tycker 6 st är mycket faktiskt men det behöver ju inte betyda att den är i dåligt sick så det är inget man ska stirra sig blind på , sen saknar den navin , men det kanske inte spelar så stor roll , dem navigatorerna tycker jag inte är mycket att hurra för , men ganska snygga att ha =) sen e det ju en smak sak manuell eller smg jag föll för smg mvh |
|
|
Navi är inget krav för mig. Den röda inredningen har jag inte bestämt mig för om jag gillar....Manuell växellåda föredrar jag då man hört en del om SMG iofs främst ettan. Antalet ägare oroar mig något fruktansvärt måste jag säga. Ingen ägare har ju ens ägt bilen mer än 1000 mil i snitt...... Håller med om att skicket avgör, men 6!! ägare på 4800 mil (när ägaren köpte bilen) låter i mina öron otroligt mycket.....därav att jag frågar mig för här om någon vet något ang. ägarförhållandena. Jag vet ju såklart att jag kan fråga ägaren men ville kolla här först. Det är ju lite mer troligt att man får en objektiv syn om man ställer frågan här först.. M.V.H Dennis |
|
|
jag reagerade på att det va så många ägare, jag hade letat vidare även om det inte skulle va något knas med bilen så låter det illa.. Du blir ju iså fall 13ägaren på 6000mil och njae det är ju en bil jag aldrig skulle ringa på den dasgen du säljer den.. tråkigt men sant Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Ja, den röda klädseln tycker jag är snyggare i verkligheten! hade det på min cab och det var riktigt fint till svart lack tycker jag smg 2 som är på e46orna verkar hålla upplever jag det som! har inte hört nåt speciellt om att dem skulle strula tycker att du ska provköra båda alternativen =) mvh |
|
|
Tänker i exakt samma banor..... Snacka om varningsklocka!! Annonsören redogör ju inte heller för ägandeförhållandena vilket jag garanterat hade försökt förklara om jag sålt bilen.. M.V.H Dennis |
|
|
M3Flowertz: Jag kan säga att hittar jag ett bra exemplar så kommer inte det vara avgörande om bilen är utrustad med smg II eller manuell. Självklart ska jag provköra en smg II. Har provkört smg I och den kändes "sisådär". Har dock hört att smg II är en helt annan sak. Självklart ska jag testa den om tillfälle ges..... M.V.H Dennis |
|
|
Självklart ska det inte vara avgörande ! men den är värd att prova iaf , så du vet vad du missar Länk en länk härifrån autopower om smg , trevlig läsning mvh |
|
|
Kan det vara att ägarna ser ut ungefär så här: 1:Affär 2: person 3: affär 4: person 5: affär 6: person Då blir det tre brukare som kört mer än 1500mil/person. Jag anser att antalet ägare inte är så vilktigt förrän man kollar vad som ligger bakom siffrorna.. //IS200-01, RX300-03 |
|
|
Hej! Så tycker jag att du ska köpa import ..... på de bilarna så står det oftast 1 max 2 ägare :) hehehe |
|
|
benke_Berguv saxar från annonsen * 12 tidigare ägare varav endast 6 "riktiga" 3 hade ju inte varit så mycket , men 6 st är ju rätt så saftigt enligt mina mått men som sagt man ska ju titta på bilen först , svårt att sitta här och uttala sig om bilens skick :/ kanske nån här på forummet som ägt bilen tidigare? mvh |
|
|
6 tidigare "riktiga ägare" + han som har den nu och köpt den feb -07. Det blir ju 6 "riktiga ägare" på 4 år som kört 4800mil,och dessutom inte kört på vinter och dessutom ska den ha stått på 6st bilfirmor emellan. låter inte riktigt bra tycker jag. |
|
|
Jeg tycker at den er for dyr pga fölgende 1. Utagen 2002 2. 6 (12) ägare, 13 med den näste der köber den, pröv at forklare det den dag du skal sälga 3. Rödt läder, ok smaksag, men tror at det er svärer at sälge den med det jämfört med svart läder....kan have fejl 4. SMG fattas, igen smakssag, men SMG er en super kul grej |
|
| Men hoppas helt klart at jeg ahr fejl ang priset for får han solgt den for dom pengene... Så er min jo mere värd :) | |
|
Stirra er inte blinda på antalet ägare, be bilregistret om en lista på samtliga tidigare ägare samt kolla upp bilen noga innan affär, en M-test är ju aldrig fel, jag är glad att jag gav min bil en chans trots 9 tidigare ägare som efter koll visade sig vara mindre än hälften "riktiga" ägare. Tycker inte riktigt om den röda inredningen men det är en smaksak liksom manuell eller smg, själv föredrar jag manuell och svart skinn vilket jag har i min, det finns så många M3:or till salu att man kan hitta "rätt" färg och utrustning om man orkar lägga ner lite tid. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Micke, som jag fattat det har din bil varit till salu ganska länge, kanske är det just på grund av att den haft 9 (nu 10?) tidigare ägare som gör det svårsåld? Min åsikt är att det aldrig är bra med många ägare även om bilen är fin. Kanske inga problem så länge man äger den men en dag ska man sälja den också... |
|
|
BjörnB: Stämmer att jag haft den ute länge, ingen har ens tittat på den och det kanske har med antal ägare (10) att göra eller priset, många har ringt och mailat på bilen men jag tänker inte dumpa den utan har kvar den tills rätt köpare dyker upp, bilen är helt underbar och utan problem så det är synd att jag inte har mer behov av den och tid för den, jag vet att jag får den såld bara någon kommer och tittar på bilen och jag lider inte av att ha den kvar :). Nyligen importerade bilar kan ha få ägare men det är ju bara ägarna i sverige som syns på svenska regbeviset så det bör man också ha i åtanke, en bil som rullat här sedan ny vet man ju hur många som ägt, jag var grymt skeptisk till min bil, men den var den finaste och mest välskötta titansilver med svart skinn jag hittade och jag kollade många...även andra färger... /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Kontrollera noggrant så att bilen inte började sitt liv som demobil. När jag hör så många ägare på så kort tid så känns det som att varje ägare har haft bilen och kör skiten ur den under sommaren och sedan bytt in den igen. Killen borde byta försäkringsbolag om de diskriminerar en importbil för honom. Jag har fått offert på högre premie för importbil två gånger och då rörde det sig sig om 1000:-/år mer för importbilen. 12 ägare varav 6 privata och han skriver aldrig vinterkörd. Jag hade dubbelkollat det. Man kan från vägverket hämta hem bilens avställningsperioder. Jag hade inte vågat skriva så på en bil med så många ägare. Sen gillar jag inte den röda skinnklädseln, känns lite tantigt =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.