|
|
|
|---|---|
pg_ice |
hellre fråga än att tabba bort sig :) går det att byta oljefiltret utan att tömma motorn på olja? (M3 E36) eller svämmar oljefilter behållaren över när man tar bort locket? iom att jag bytte till Castrol TWS i höstas utan att byta oljefilter så är det rätt onödigt att tömma ur den svindyra oljan som bara har gått i några månader. det var det jag tänkte. |
|
Jag har tagit bort oljefiltret på en M3:a -96:a jag ägde tidigare, gick fint utan problem och jag hade inte tömt ur oljan före. Varför bytte du inte filtret i höstas? /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
pg_ice |
tackar jag har alltid tömt oljan innan jag har bytt filtret så det var därför man vart lite osäker. oljefiltret var hyffsat nybytt men oljan var nån gammal sump ;) så jag bytte direkt till TWS men skippade filtret då. |
|
pg-ice.. Man byter ALLTID filter när man byter oljan ... Om det satt ett nytt filter men oljan var sump så skulle naturligtvis oljan oxå bytats samtidigt.... Var tror du "sumpen" I OLJAN sätter sig då det ska passera det nybytta oljefiltret ? Med Gammal skitig olja så "dödar" du ett nytt filter direkt.... |
|
|
Jag byter alltid olja och filter samtidigt, med 5-600 mils intervall, men frågan pg ställde va ju inte om man ska byta samtidigt utan om de går att byta filtret för sig... vilket jag inte har en aning om:) |
|
|
De e bara o lossa o lyfta ut! Men de känns som lite skitsamma om du inte ska byta oljan också! Men går gör de i vilket fall! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
pg_ice |
Houcke jag vet redan svaren så kom inte med några uppmaningar hur man ska sköta oljebytena. sköt du din padda till bil så sköter jag min så blir det bra. |
|
Låter bra det pg.. BTW.. Lycka till på NS.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.