|
|
|
|---|---|
|
Har en E46 328ci när motorn är kall i tomgång så hörs de precis som om motorn håller på att dö eller kvävas men sen gasar av sig själv för att komma igång igen. väldigt sällan men ibland dör motorn men då är de bara att starta om den igen. problemet försvinner när motorn blir varm vad kan felet vara? har ett annat problem också och de är växellådan. när jag lägger i femmans växel när motorn är kall försvinner själva spärren till femmans växel. växelspaken lutar alltså mot femman hela tiden istället för att stå rakt mot treans växel. så fort motorn går upp i höga grader så är de precis som växelspaken ploppar upp lite och då funkar den hur bra som helst. nån som är kunnig och hade kunnat hjälpa mig. ingen av problemen stör mig precis men de ska ju inte vara så egentligen. | |
|
hej! KOLLA OLJEN PÅ växellådan. HAR DU FELSÖKT PÅ BILEN? |
|
|
Den svajande tomgången kan vara tomgångsventilen som kärvar och inte hänger med riktigt vid kall motor. Det lär gå att göra rent den genom att dränka den i diesel ett tagg och sedan droppa i ett par droppar tunn olja. Växelspaksproblemet sitter inte i lådan utan i spakreglaget och är ett inbyggt fel som det finns en billig rep.sats till. Åtminstone till 5-serien. Det tråkiga är att lådan måste ner för att komma åt. Mer läsning om fenomenet:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.