|
|
|
|---|---|
|
Min ACC uppför sig konstigt. Den funkar bra till en början. Om jag startar bilen och ställer in tempen på ex. 22gr och börjar köra så är acc'n lugn tills motortempen stigit lite grann för att sedan öka fläkthastigheten och värma cupén till 22gr. Då minskar fläkthastigheten helt i sin ordning och tempen håller sig konstant i c:a 20min, men sen flippar den ur, den ökar fläkthastigheten och börjar skicka in kalluft! För att få värme igen måste jag slå av "auto" och köra fläkten manuellt samt höja tempen till 26-27gr... Någon som har ett tips på vad felet kan vara? Bilen är en 523iM -00 Mvh /H | |
|
Hede precis samma symptom en gång på min E39. Då var det damm på givaren. Sätt dammsugaren över gallren på manöverpanelen. Inför ett av dem sitter givaren för temperaturen som förmodligen är täckt av damm. Alternativt blåser du försiktigt med tryckluft. Det sitter en liten fläkt som drar in kupeluften till givaren och den kan också ha stannat och du får förmodligen samma symptom då. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tack för tipset Mats! Ska undersöka... Mvh H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.