|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Jag har en X3 -06, leasing som går ut våren -09 Ryktena säger att det kommer en ny version av X3 2010 Min fråga är alltså hur detta kommer att påverka värdet. Ska man: 1. Sälja innan 2010 och alltså sälja en bil som är "aktuell modell" eftersom när den är nya modellen kommer så tappar de "gamla modellerna" så mycket i värde (alla vill ha den nya) 2. Behålla och sälja 2010 eller senare eftersom jag redan tagit "smällen" vid nybilsköp och göra bedömningen att det inte påverkar priset om man säljer precis innan en ny modell kommer eller strax efter Givetvis förstår jag att den bästa affären är att behålla bilen och köra tills hjulen trillar av men frågan är alltså hur mycket den nya modellen påverkar. Det måste ju finnas en hel del som råkat ut för detta ex när nya X5an kom eller nya 3 serien för några år sen. Tacksam för alla tips/åsikter och kommentarer M | |
|
leasing som i nån firma äger och du har som förmånsbil eller "privat-leasing" ie hyrköp ie avbetalning Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Firma leasing men jag kommer att köpa ut bilen privat då leasingen går ut Jag ser det alltså som att bilen är "min" när leasingen går ut våren -09 |
|
|
Byt innan den nya modellen kommer! Min bror köpte exempelvis en E46 innan den nya modellen kommit. Den sjönk som en sten verkligen när E90 lanserades. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.