AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.565

Nya högtalare e46

Har en 325 sedan e46 med Business CD och tänkte fixa nya högtalare fram samt en aktiv baslåda. Vill behålla orginal stereon.

Vilka passar fram i dörrarna utan adapter? Märke, länk.

Hur blir ljudet med nya högtalare fram och en aktiv låda bak? Blir det stor skillnad trots att man behåller orginal stereon?

Tacksam för svar
ri
58
rich86
A5 SB -13
utan adapter? Finns det verkligen högtalare på marknaden som passar direkt i hålen?? Nyligen köpt ett JBL högtalarkit fram och nya högtalare att ha i hatthyllan. Personalen där jag köpte det påstod att man INTE skulle ha adapter, men när jag kommer hem och ska montera skiten så jovisst, klart man ska ha adapter... Har ringt runt halva sverige och försökt få tag på adaptrar, men leveranstiden ligger runt 1,5-2 veckor... Stället jag köpte kiten på hade inga hemma...
Har 3st 10"basar i skuffen kopplat till separat slutsteg. Köper du lättdrivna högtalare kan du utan problem få kalasljud, om huvudenheten inte är Biltemas skit för 399:- ;)
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Har du hunnit lyssna av dina JBL högtalarna än? Är du nöjd med ljudet?

Är det lätt att montera själv? Jag att antar att framdörrarna måste monteras bort för att få dit högtalarna där fram. Hur är det där bak på hatthyllan? Vad är det som måste monteras bort där?
ri
58
rich86
A5 SB -13
ja de har jag. kanonbra ljud, utan tvekan. diskanterna ger ett riktigt bra och klart ljud, lååångt ifrån BMW:s original. Lätt o lätt...lite händig får man väl vara.. Ja dörrsidan måste bort helt. Bak är det bara gallret som ska bort, enkelt att "bända" av.. Lite omständigare att sätta i diskanterna fram, fick modifiera fästena som följde med, sedan använde jag faktiskt limpistol till att fästa dem. Ganska enkelt att få bort om man måste, men håller trots allt riktigt bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.