|
|
|
|---|---|
|
En lite udda fråga kanske men hur blir man trafikskolelärare? Utbildning etc... Tacksam för svar :) Min bil Länk | |
|
Har alltid undrat hur någon vågar jobba som körskolelärare ;) Själv hade jag nog fått problem med nerverna. Men det är tur att någon vågar.. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga, men lycka till =) Mvh Jens |
|
|
Jag har inget riktigt bra svar på din fråga, men min flickväns ex läste till körskolelärare i Örebro, tydligen finns där någon utbildning. Vet dock inte vilken myndighet eller företag som sköter det... /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Lite googlande gav: "Idag utbildas körskollärare genom en påbyggnadsutbildning efter gymnasiet. Utbildningstiden är 1,5 år. För närvarande finns sådana utbildningar på åtta platser men utbildningsorter kommer till och försvinner beroende på de prioriteringar som görs i de aktuella kommunerna. Utbildning till trafikskollärare kan också genomföras som arbetsmarknadsutbildning där arbetsförmedlingarna köper utbildningar. Dessa utbildningar är många gånger kortare än 1,5 år." Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Någon form av dödslängtan?Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Jag läser just nu "påbyggnadsutbildning" som trafiklärare. Snart är arbetsplatsen högerstolen i en manuell E60 530d! | |
|
Weiss: Coolt. =) Hm.. måste vara omöjligt att hålla 30 med en 530d, en nysning så är man uppe i 60-70! hehe |
|
| Stackars den person som inte riktigt har lärt sig det här med gas och koppling och istället använder sig av varianten att gasa och sen bara släppa upp kopplingen lite snabbt. Kommer ju sticka iväg som en raket, haha =) | |
|
hehe...men varför har man igentligen en 530d som en körskolebil? Stor bil med mycket under huven,är de verkligen vad en nybörjare behöver? Jag skulle ju i försej inte tackat nej till en sån bil på körskolan :) |
|
|
Hörde talas om en som jobbade som trafiklärare för b-kort/personbil, han skolade om sig till polis, han tyckte polisyrket var mindre riskabelt...... :-) Mvh Ferenc |
|
|
Jag går ju yrkesförarutbildning, jag skulle kunna höra mig för vad lärarna har för bakgrund om någon är intresserad, men då är det ju yrkeschaufför, där är kraven säkerligen en aning högre Mvh Ferenc |
|
|
Tack för alla svar :) Det är inte jag som är redo att förstöra nerverna utan min flickvän ! Men vi har också sett att det är en utbildning på 1,5 år... Weiss: Är det den 1,5 års utbildningen du går? Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.