|
|
|
|---|---|
|
Jo de var så att i söndags när jag åkte upp till mitt jobb så slockna höger heljus (har jag för mig). tänkte inte så mkt mer på det utan åkte och köpte ut två nya lampor, tänkte att det är ju lika bra att byta båda när man ändå är igång. När jag bytt båda så lyser inte den högra iaf, fan tänkte jag och slog igen huven, hade iaf ett heljus, alltid något! Morgonen därpå så fungera inte vänster heller. Säkringarna har hag kollat och de verkar ju hela, sen har jag inte hunnit kolla mera, men det kanske är någon annan skäl som känner igen fenomenet. Har sökt runt lite och sett att det kanke kan vara lkm-boxen? Bilen är en 525 tdsa -92 eller var de 93a :) en importare tacksam för svar mvh Jocke | |
|
Ljusmodulen på E34 innehåller inlödade reläer för bl.a hel och halvljus på ett kretskort. Lödningarna brukar ge sig med tiden, lite omlödning av kortet löser oftast problemet. FP |
|
|
Fast nu finns det ingen LKM på E34-dieslar, annars har Folke rätt... ;-) Prova att lyssna om relät i säkringsboxen klickar när du slår på helljuset. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Dum fråga kanske, men vilket av relärna ska man titta/känna på? och är det ett relä per heljus? Får ta o hissa upp huven i morgon :) Tack så mkt för hjälpen. |
|
|
Något av de i säkringslådan på förarsidan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.