AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.571

Plötsligt motorstopp?

rd
93
rd1210
325i -92
Min bmw 528i -00 stannade plötsligt idag vid en vänster sväng.Den startade genast igen när jag vred på nyckeln.Vad kan det ha varit för fel ,det har alldrig hänt förut.

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Min 525 -03 gjorde precis samma sak, bilen bara dog och gick till "tändningsläget" typ som om jag skulle fått motorstopp. Startade den igen och efter det så var jag inte med om problemet igen, kollade felkoder hos bmw dagen efter och det fanns inte en enda fel kod.. Mkt mystiskt, kan tillägga att jag inte fick motorstopp då jag åkte i ca 50km/h..

Har inte den blekaste om vad som hände eller vad som skulle kunnat orsaka det..
Min 528 00 gjorde också en liknande sak nu. Kan ju nämna att det var kallt med Göteborgsmått sett, ca -8 grader. Motorn var varm och allting funkade, så skulle jag växla ner vid en korsning, och när jag tryckte ned kopplingspedalen, tvärdog motorn, och när jag släppte den hoppade den igång igen (!). Det har hänt fyra gånger. De två första gångerna var jag inte med på vad som hände, kände bara att bilen ryckte till. Men de två senaste gångerna var det i låg fart. Har inte läst av felkoder än, verkstaden öppnar ju inte förrän på måndag igen. Vad kan det vara? Spänningsbortfall, kasst batteri?
ca
206
caddie
523i Touring 1997
Kanske ett dåligt bränslefilter.

TruckerMagnus: Skriv gärna vad det var för fel om de hittar något.

Mvh Peter
Var inne nu idag och läste av felkoder angående de motorstoppen jag fått när det var så jäkla kallt för två veckor sen. Svaret var kärvande VANOS-enhet. Oljan var lite kleggig så vi ska byta den och rensa ur lite gammal skit i motorn. Förhoppningsvis hjälper det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.