AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.698

en fråga angående M3, e36,3.0-3.2

Sida 5 av 5
Finns en kanonfin Estorilblå coupé med 5000 mil på mätaren på powerbörsen nu. Verkar vara en bil man kan köpa osett men som vanligt får man slanta upp om man vill få tag på det där unika exemplaret.
Synd att det inte är en Limo. ;-)

Flåklypa
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Flåklypa: Det finns en Estorilblå M3 limo med ca 4000 mil på mätaren som är svensksåld...

Mvh Fabio
ch
309
chrcel
m3coupe-96
(flåklypa) limo e skit. bilen kan man köpa med slutna ögon. så är det bara.

mvh pezen
Länk
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
chrcel:

Varför är limo skit? Själv tycker jag de är riktigt bra. Praktisk, snyggt och sleeper. Skulle själv välja limo före coupe.

///Micke
M5:an
Länk
Smaken är som baken men fakum är att limon är mer praktisk och har en vridstyvare kaross än coupén.
Jag tror även att det i regel är yngre köpare som väljer coupén och lite äldre som väljer limon. Med det sagt tror jag chansen generellt sett är större att hitta ett fräscht exemplar bland limosarna.
Sen tycker även jag att Limon är mindre "raggig" och mer sleeper vilket var det största skälet till att jag enbart tittade efter sådana.

Flåklypa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Citat:
"Sen tycker även jag att Limon är mindre "raggig" och mer sleeper".

Jepp, så skulle jag också resonera.
Nu finns det en hel del M3 ute på både powerbörsen och blocket. Många är faktiskt 3.2 och estorilblåa. Vissa verkar dock vara vrak som exempelvis den estorilblåa limon med 15000 mil på mätaren. Länk

Samt denna: Länk "ingen servicebok"

Folk undrar varför M3:or rasar titt som tätt och varför det inte finns några fräscha exemplar ute. Jag blir mörkrädd när jag ser vilka personer som äger dessa bilar och vilka frågor de ställer på detta forum.

Ibland verkar det som att det bara är statusen många är ute efter "jag äger en M3!", man sätter på stora vingar, kjolpaket, ljudsystem osv men har inte en tanke i övrigt på att vårda bilen maskinellt. Deras idé om att vårda drivlinan sträcker sig till häftiga chip och stora avgassystem för att nästa dag fråga: Vilken olja ska jag ha till min M3? samt Hur mycket olja ska jag ha?. Går det bra med biltema helsyntet? Kan tänka mig att många hoppar över ventiljusteringen för att det är så himla dyrt "och kanske inte så viktigt ändå"...

Ett självklart inslag är också alla burnouter man måste göra "för att bilen tål det och är byggd för det"...

Det bästa jag någonsin lärt mig på detta forum är att det inte är inköpspriset som är dyrt på en M-bil utan underhållskostnaderna därefter och de är saftiga om man är rädd om sin bil och vill att den ska ha det bästa i form av TWS samt service på BMW-verkstad.

Mina 2 cents, är säkert sagt förut men jag var tvungen att få ur mig det... :)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag kan hålla med Zed82 i mkt av det han säger. Lyckligtvis känner jag att jag tillhör den andra skaran som vårdar sin bil så gott man kan.

Håller med Zed.
Dock anser jag att man skall lämna in bilen på en verkstad man litar på och gärna har en personlig kontakt....det kan vara BMW men kan även vara en annan verkstad. Min erfarenhet av stora märkesverkstäder är att alla inte är bra...

Flåklypa
Flåklypa: Självklart finns det verkstäder som gör jobbet minst lika bra, finns två här i Göteborg som jag känner till exempelvis. Det viktigaste är att det blir gjort ordentligt och efter serviceschema.
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
He he. Intersant läsning,börjar mer och mer gilla Autopower :)

Mvh

9-5 Aero MapTun Performance individuell 312 hkr 461 nm
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
M3_Fabio: Kul att höra! Jag är väldigt glad för min bil =)

Den Estorilblåa som är till salu nu med 5000 mil på mätaren verkar vara i ett enormt bra skick! Köpläge för dom som jagar en M3:a i bra orginalskick!!

In God we trust, All others pay cash///
ch
309
chrcel
m3coupe-96
"duffyman"

du ska ta de ja sa me en nypa salt..vill ju bara retas lite me en som har en lila limo som går ruggit bra hehehe...lite på kanlen var ja i fredags kväll måste tilläggas!

ja älskar bmw på alla sätt å dom flesta modeller

min m3a är min lilla bäbis..å den vårdas ömt nästan för ömt...

komfort å praktik är för mig inte intressant... ja använder inte min bil som transport medel ändå

angånde limo å coupe... så tycker ju väldigt många olika, varför köpa en coupe när man vill ha en limo å vise versa???

ja köper bil me hjärtat å kommer alltid göra. vad de sen blir de vetefan men de ja vill ha de är säkert.

mvh pezen
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.