|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Håller helt med om Vanos myten! Ytterst få som verkligen behövt byta från RR. Jag har själv RR i min som funkar klanderfritt! Pratade med Rigo på Rigo Bilservice i Halmstad om detta med Vanos och han sa samma sak, att det är extremt överdrivet. under alla år har de BEHÖVT byta på 1 bil. Han sa däremot att många av M3 ägarna har kommit in och sagt att deras Vanos strular eller gått sönder men att de visat sig vara något helt annat.. Allt pga ryktet att den är en tickande bomb som säkert ska sluta fungera... frågan är bara när. |
|
|
så nu har jag precis varit ute och provkört den svarta m3 runt 75 tusen i helsingborg! bilen är i bra skick! då eftermonterade skinnstolar,bytt ratt till en momo! nice men kan vara krockad! lackat om bilen, då det varit mycket repor! det som behövs göras på bilen är att köra m-test! sen även byta bromsar runt om och skivor! sen verkar elektroniken inte fungera! abs lampan blinkar! Elhissar etc funkar ej, men om det är ett stort problem får han väl dra av på priset! så vad tycker ni jag ska göra?, är den värdig att köpa? |
|
pg_ice |
man får vad man betalar för Challe den där verkar inte vara ett undantag om jag vore dig så skulle jag köpa en M3a som man inte behöver renovera det första man gör. man ska ju vara nöjd med bilköpet och dra ut och åka inte åka till verkstan direkt efter köpet. låter som mycket "små fel" som säkert kan dra iväg till större. eftersom dom där små felen inte är åtgärdade hur är då resten av bilen skött? troligen lika illa där. |
pg_ice |
föresten: varför skriver du att M3an är i bra skick? Sen skriver du att "den kan vara krockad" och att du "måste byta bromsar" runtom? bilen är garanterat inte i bra skick! om man går efter det du skriver. ägaren har kört slut på pengarna och har inte haft råd att äns byta ut SLITDELAR på bilen. kört skiten ur bilen utan att serva den hur bra låter det? kolla efter en annan. |
|
ok pg_ice! inte så jag menade att bilens motor och låda fungerade bra!såg bra ut ! men sen att där är små fel! absolut! så ni avråder mig att köpa denna bilen? trots att den går bra? mvh charles |
|
pg_ice |
när det väl kommer till kritan så är det väl du som bestämmer :) annars så väntar du nån dag så fler får tycka till men jag misstänker att dom kommer att säga samma sak om M3an jag hade inte köpt den. hade det varit en 325a med dom felen(bortsett från priset) så kanske jag hade köpt den. en M3a är inget man fuskar med då slår det tillbaka förr eller senare. |
|
pg_ice du som vet mkt! vad menar du med att fuska med en m3 att! de som jag har länkat kan du ge ett ärligt tycke om de? de är lite dyrare! men spelar inte så stor roll! kanske bättre att lägga en slant mera än att börja på verkstaden! kan man inte ha tur då? Min polare köpte en gul m3, 94! för 70 cirka! han har inte haft några problem den har gått 16000....men du menar att med de små felen så kan det vara stora! menar även att om motorn och växellådan fungerar utmärkt! så hade du ändå inte köpt den? |
|
pg_ice |
att sälja en M3a där slitdelarna inte är utbytta betyder att säljaren inte har råd eller lust att byta dom. har han råd och lust att serva resten av bilen? fråga han det och se vad han säger. du får nog ha lite cash extra om du vill kunna köra med den där M3an en längre tid. har du det så är det väl bara att köpa. |
|
nja vet inte! du har säkert rätt! funderar på att köpa en dyrare lägga lite mera ! han vet som sagt inget om bilen! inte om den är servad eller något! dålig koll! Såg du de andra länkarna? pg_ice? hade du kunnat göra ett utlåtande om dem bilarna ? Länk Länk Länk |
|
|
Challe83: Jag håller med pg_ice om att du bör leta efter någon annan bil än en som har en massa småfel. Du säger även att ägaren inte verkar veta ett dugg om bilen vilket skulle göra mig personligen tvärsäker på att inte köpa bilen. Jag skulle aldrig "våga" köpa en M3 om det inte känns absolut rätt i magen. Jag har personliga erfarenheter av hur dyrt det kan bli när det väl trasslar till sig ordentligt! Jag lämnade in min motor på renovering till en av få som jag verkligen litar på att han vet vad han gör. Kostnaden för detta blev ungefär vad du kan få en fin 3,0à för, trots att han gav mig ett fantastiskt bra pris för själva arbetskostnaden.. Jag tycker inte du ska stirra dig blind på vilken motor bilen har utan gå efter bilens skick! En välskött 3,0à ger dig garanterat mer glädje än en halvsunkig 3,2á. Ha inte för bråttom med att köpa någon utan lägg lite tid på att leta, åk och titta/provköra samt kolla upp bilen så gott du kan. Känn sedan efter om det känns som att "detta är bilen jag vill ha", så hittar du säkert ett shysst åk som får brudarna på fall tids nog!! |
|
|
hahah bra slut kommentar;) men vad säger du om de jag länkat? hade varit kul och höra vad andra anser ! tankar etc? mvh charles |
|
pg_ice |
Challe nu har du fått så mycket tipps så nu borde du kunna avgöra själv om det är värt att köpa den eller inte. |
pg_ice |
den=dom :) |
pg_ice |
ang dom du länkar till så är 2st Limos (4 dörrars) jag anser att en M3a ska vara Coupé (2 dörrars) en bil med fyra dörrar är ingen sportbil ;) M3 Limo står alltid några lägre i pris än Coupé då dom är mer svårsålda. Coupen du länkar till måste vara nån som roar sig. den är för billig. den enda som jag kan rekomendera just nu på blocket är den Gula M3an jag länkade till för 125k. |
pg_ice |
länk Länk |
pg_ice |
det dök upp en till som jag hade missat KÖP! :) men snabba på Länk där får du inte bara en M3a utan en M3a som är värre än en orignal. Coilover är ett måsta på en M3a jag har det själv på min. |
pg_ice |
hör av dig Challe om hur det gick med köpet det vore intressant att höra. ska du ha den Cosmossvart svarta M3an så får du nog lägga på ett kol och ringa på engång. jag tippar på att det blir budgivning på den om den nu inte redan är såld. |
pg_ice |
skitforum som inte går att ändra stavfelen på aja du fattar vad jag skriver hoppas jag :) |
| jag fattar men tycker den har gått för mycket 22000 mil, har mejlat med liraren;) blir nog en limo eller en i tyskland! isåfall min tredje bil import därifrån !" men får vänta och se ! får ta ett snack med fadern när han kommer hem i morgon! alltid bra att höra vad han har att säga;) | |
pg_ice |
lirare är rätta ordet. det var därför han inte satte ut miltalen..den har gått för långt!? fattar ändå inte varför han inte satte ut miltalet? får inte köparen reda på det ändå eller tror han att han kanske kanske kommer undan med det. det låter jäkligt långsökt. du ser själv hur svårt det är att hitta en schyst M3a. näst intill omöjligt haha lycka till! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.