|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
hej folket! har tittat runder nu snart i ett år, efter en rimlig BMW M3 e36. efter att jag sålde min 328 cab, så har jag saknat BMW hur mycket som helst! Har tittat runder lite på blocket, tänkte lägga mig runt 100 tusen. har ni några funderingar, angående de bilarna jag länkar här? tacksam för er info som vet mer än jag om bilar;) en 96, på blocket som är billig och ser fin ut! men prata med säljaren och fick dåligt intryck! men vad säger ni? behöver tips, liksom är det nödvändigt med en 3.2 L ? är det så stor skillnad? något man bör tänka på? mvh charles | |
|
Förutom det "vanliga" som man bör titta på tycker jag att du ska kolla på följande om du ska köpa en M. Vanosen: Kolla att det sitter en Sachs vanos i bilen, ej en från Rolls Royce. Att missköta servicen slår hårt på de här motorerna. Försäkra dig så gott du kan om att den är skött som den ska och framförallt att den låter som den ska. Minsta ljud som inte hör hemma från motorn så hade jag backat... Det är det viktigaste, annars är det som en vanlig e36... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
okej! men du menar att man inte behöver vara rädd för priserna? varierar sjukt mkt på blocket? finns ju en del ute nu! som är billiga? ska man lägga mera?, eller är det fantasi priser? mvh charles |
|
pg_ice |
köp ingen M3a under 100k då får du garanterat räkna med att lägga ut en hel del på reservdelar. vart är länkarna du snackade om? |
| vet inte riktigt hur man lägger upp länkarna! finns ett antal, 96 för 85, sen några äldre runt 100 på blocket! om ni har tid och ork! så kan ni kolla på dem, annars får jag lära mig att lägga upp en länk;) | |
pg_ice |
tips (egen erfarenhet) om annonsen bara har en massa rader om vad bilen är utrustad med då döljer den dom riktigt stora felen. ju mer en annons ser ut att komma från en bil i nyskick ju mer fel är det på den enligt mig. kolla efter annonser där det står klart och tydligt vad som är bytt på bilen. kolla även att du får kvitton på allt. historiken är det viktigaste så den måste vara solklar innan du köper. |
|
Hej! Varför säger nästan alla att dom inte vill köpa en M3 om inte vanosen är bytt?? Jag kör med RR vanosen funkar utmärkt!! |
|
pg_ice |
här har du ett exempel på en M3a som döljer nåt. annonsen ser printad ut från en bilfirma inte från en privatperson. Länk troligen har ägaren noll koll på bilen |
pg_ice |
garanterat seriös säljare som har koll på bilens skick om man gillar gula M3or villsäga Länk |
pg_ice |
tveksam M3a men den kan vara fräsch. lite för lite bytt på en bil som gått 20150mil eller så orkar han inte skriva ut allt. fråga efter vad som är gjort den Länk aja nu har du några att gå på resten av M3orna på blocket verkar vara rena vraken om du frågar mig. |
|
den bilen har jag ringt på, fick inte tag på säljare! numret går inte att få tag på! den hade passat mig bra , då jag bor i helsingborg! Men där är en 95 som ser fin ut! södermanland tror jag?, sen en annan som är snygg kostar typ 85, men verkar märklig info om den! vadå, är det positivt som han skriver? på de annonserna som jag skickat? hur länkar jag ?;) |
|
|
Den svarta i Hbg har fel front. Saknar läppen på spoilern, kan vara läge och kolla upp varför!? In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
maila med killen! han kunde knappt stava, så jag tror jag undviker den m3! Sen är där några andra, som jag nämnde innan ! Vad tycker ni om den i södermanland? |
|
pg_ice |
gå in på annonsen du menar markera raden högst upp. tryck nånstans på adressen högst upp med vänster musknapp så du får markören att blinka. tryck höger musknapp och välj "select all" tryck höger musknapp och välj "copy" tryck på höger musknapp i fönstret du skriver här och välj "paste" då hoppar länken in. |
|
med risk för det blev fel Länk Länk Länk dessa tre står jag och väljer mellan just nu! vet inte vilken! hans limo 97, är bra pris på! men coupe är väldigt lågt satt? någon bra vägledning?;) |
|
|
Om den svarta i HBG verkligen är bilen på bilden är den INTE svensksåld. En svensksåld -94:a kan ej ha ett "S" som första bokstav i reg nr. M. Pedersen |
|
| Enligt vägverket är den svarta en importerad 93a. | |
|
mmm stämmer har pratat med säljaren, skrivit fel i annonsen! ska ut och provköra den i morgon! vet dock inte om den är frisk! vad anser ni om de andra ? |
|
|
Det där med Vanosen tycker jag man kan glömma... visst... man ska ju lyssna på motorn och hör ju då även så att det inte är nåt fel med vanosen men att man helt ska undvika bilar med RR-vanos är ju rent av löjligt. Enligt mig är det ett groteskt överdrivet problem... i alla trådar det pratas om vanosproblem är det nästan bara folk som har hört om nån som har råkat ut för det... väldigt få som själva råkat ut för det så jag tycker man kan bortse från vilket märke det är på vanosen. Jag själv har RR-vanos i min Z3M och den är det då inget fel på iaf. /Magnus Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
Håller helt med Magnus om "Myten om Vanos". Det är väl så att gamla RR-vanosen är känsligare för hårdkörning vid kall motor och därför börjar låta illa och måste bytas. Den håller bra om man sköter sig och kör lugnt med kall motor. Som jag ser det så är en bil med RR-vanos ett tecken på att bilen är välskött och rätt körd. Har bilen bytt vanos är det ett tecken på att bilen inte skötts lika bra. (skrivet med viss ironi, men man kan mycket väl se det så också) // Samuel |
|
|
låter som en vettig förklaring;), vad säger ni om den svarta i helsingborg? kontra de andra?´, ska prova den idag;) vet inte jag har ju haft en 328-95 där var väl vanos också! hade inga problem med den;) någon som kan ge en bra kommentar på de bilarna jag länka`? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.