|
|
|
|---|---|
|
Ja, hur stora fälgar kan man ha utan att det tar i o blir problem? Kan man ha ett par 20x8.5 med 245/35 fram och 20x9.5 med 275/30 bak? Bilen har M-pkt o chassi så den är lite lägre än standard! Mvh Kai | |
|
polaren hade 20*8,5 runt om och det tog inte i, tyvärr ser ju bilen ut att va en crosscountry då den blir aldeless för hör enligt mitt tycke.. Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Letade lite i några trådar med hjälp av sökfunktionen. Där var det en kille som hade en 540ia touring som körde med exakt de dimentioner du nämner. Det fungerade utmärkt. Dock hade inte han något M-paket men det tror jag ärligt talat inte spelar någon roll. Men OJ OJ OJ vad viktigt att du är noga med ET måttet!! Dessa dimentioner är helt klart på gränsen för vad som får plats..NOGA med ET är min rekomendation. Försök att hitta ett ET där fälgen kommer så långt ut mot skärmarna det bara går utan att ta i då. (tänk på att det ska kunna gunga lite också:-)) Lycka till!!! Hoppas du fick lite hjälp i alla fall....... M.V.H Dennis |
|
| Ok, det kanske är bättre med 19" då istället? | |
|
Använder mig av Hartge Nova 9¤20 med ET 18 och 245¤35¤20 på min 530 touring runt om. Bilen har M- paket både chassi och kofångare och aut nivåreglering bak. Det enda problem jag har är att däcket tar i den lilla "knölen" som sticker ut på innerskärmen vid fullt rattutslag. Och sen så dyker det ju upp ett nytt problem när man ska köpa nya däck, men ska man va fin så får man lida pin heter det ju så........ Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.