|
|
|
|---|---|
BMW E39 |
Funderar på att importera en E36:a från Tyskland och undrar vad det totala priset skulle hamna på, dvs. bilens pris (säg 100 000kr), resor, eventuellt en natt någonstans, alla avgifter för importering osv. Tack! Mvh Matteus |
|
Ca 10000kr om man tar sig ner på billigt sätt. Mvh Asken |
|
|
Har precis fått min 328:a körklar. När du väl fått bilen till Sverige så kostar det 1910:- för registreringsbesiktning. Boka en innan du åker! Tips: När du varit på bilprovningen så ring dan efter till Bilregistret och fråga efter ditt nya reg. nummer. När du fått det kan du ringa till Bilprovningen och fråga efter killen som besiktigade din bil (står på protokollet) och fråga om han skickat in de tekniska data på din bil till Bilregistret. Detta ska han nämligen göra först när Bilregistret satt ett reg. nummer på din bil. Inte förrän det är gjort kan du ställa på bilen och stöldförsäkra den. Min besiktningsman tog 3 dar på sig och därmed tog det 3 dar längre för mig innan jag kunde köra bilen :-( Är det sen helgdagar m.m. så kan du förstå att det blir några dagar innan man kan köra. 1500:- skrotavgift tillkommer. 14-1800:- i fordonskatt En Dial delkaskoförsäkring (billigast) kräver att du kodar om eller skaffar Immobilizer. Koda om nycklarna kostar ca 800:- och görs hos BMW verkstad. Boka även tid för detta innan du åker så att du slipper ha bilen oförsäkrad (tog en vecka för mig att få tid). Märkta rutor är också ett krav och kostar ett par hundringar. Jag har inte varit så smart att jag bokat upp detta och har nu en bil utan stöldförs i 2 veckor! Känns lite nervigt...Jag brukar ta ut säkringen till bränsle pumpen på kvällen. Då strular jag iallafall till det för tjuven. Ska också skaffa mig en rattkrycka. Räkna med att du vill ha lite extra pengar till småsaker som kanske inte följer med, t.ex. golvmattor, nummerskylthållare, en rekonditionering osv. Det rinner lätt iväg ett par tusenlappar. Kan du tyska? Annars kostar en svensk handbok 150:- på BMW. Lycka till! |
|
|
BMWE39: Här har du min kostnad för importen! Gäller för januari 2002. Länk Mvh /NP |
|
|
Cirka 10k beroende lite på var i Tyskland du köper bilen? Men det viktiga är kanske att chansen att bli lurad är betydligt mindre ! Lycka till.... |
|
BMW E39 |
Aha, ok alla, då vet man! Tack för svaren! Mvh Matteus |
|
varför ska man betala en skrotningsavgift vid import? det får man göra när man skrotar bilen. jag har en kompis som var nere och hämtade en golf vr6 och det gick på ungefär 5-6000 kr att hämta in den. dom åkte ner fyra personer i samma bil. tre köpte bilar och en körde nedfärdsbilen tillbaka. tror att dom bodde på vandrarhem en natt. delade på bensinpengarna för nerfärden. jag har dock inte för mig att han sa någonting om att hade betalat någon skrotningsavgift. |
|
| skrotningsavgift betalar man i samband med registreringen av bilen och det gör alla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.