|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en tds som knackar och blåryker när jag startar den går den på alla 6 cyl en liten stund men sen börjar den missa på ettan och blåryka om jag lossar spridarröret på ettan avtar blåröken men knacket består jag funderar om en def lyftare kan skapa detta?? | |
| Har du kollat så att den inte har olja i kylarvätskan. Isåfall så är det toppen som har rasat. | |
|
inget tryck eller olja i kylvättskan.. |
|
|
knacket kan också vara om pumpinställningen har rubbats av någon anledning någon tiondels millimeter åt fel håll vilket gör att den tänder i fel läge. men då låter det mer som en kulhammare på plåt, dvs mycket illa. och då är det mer åt svartrök hållet som gäller. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
jo men den blåryker. röken avtar om jag lossar ettans spridarrör men den knackar fortfarande |
|
|
kolvskärning alt vevlagerhaveri. Jag förutsätter att du har skiftat spridare och kollat om felet följer med spridaren eller stannar på cylinder 1 Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Jag får tacka för svaren nej jag har ej bytt spridare men jag har tagit bort ettans rör och då slutar den ryka men knackar fortfarande bara jag som misstänker en lyftare den borde väl inte ryka och gå dåligt om det är lagerfel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.