|
|
|
|---|---|
|
Hej ! E60'n säger Vehicle check, och har nu rullat 12.000 mil. Vid förra Vehicle check vid 6.000 mil kollade BMW säkerhetsbälten, lampor, torkarblad och andra små saker som jag visste fungerade/kunde kolla själv. Oljeservice fick den för 1000 mil sedan och frambromsar inkl skivor byttes för 500 mil sedan, eftersom CBS systemet talade om att detta var dags. Vet någon vad Vehicle check nr. 2 innehåller (vid 12.000 mil) ? -luftfilter kanske? -kontroll av oljenivå i växellåda, kanske? Bilen är som ny, och jag hatar att lämna in den för små saker, då verkstaden oftast klantar sig mer, än dom gör nytta :( BMW - Freude Am Fahren //Simon | |
|
Ingen som haft sin E60/61 på Vehicle check vid 12.000 mil? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Står inte det i service boken ev? Om jag vore du skulle jag iallefall byta verkstad då du verkar missnöjd med den du hittills anlitat. | |
|
Vad står det på displayn när du startat bilen?brukar stå datum till nästa sevice en kort stund. När man lämnat in bilen för servivce brukar det stå 2500mil och 2år(datum) till nästa service tillfälle.Detta kan ju ändras lite beroende på körsätt vad det blir i verkligeheten. Enligt BMW så är det viktiga att 2500mil eller 2 år följs.(När jag frågade) Vid olje service borde kollat allt och återställt.Men din är en diesel vet ej om de kräver tätare oljebyten de brukar ej klara lika länge som bensinare. Tror det är verkstaden som inte ger tillräcklig service och information. Ibland är det bättre med fasta service intervaller.gillar ej bmws koncept. protos |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.