|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en uppsättning kanon fina m3 orginal fälgar 6 mm mönsterdjup fram och 7 mm bak! Skriver inga priser eller dylikt för vill inte göra reklam, dock undrar jag varför dom är så svårsålda? Ingen som vill ha den fälgen längre? Vad är ett rimligt pris med fina däck? Bakdäcken va nya vid köp, körde endast 2 dagar med dom. Vill höra lite åsikter. Mvh Martin | |
|
Rent spontant känns det väl som det skulle kunna vara mera lättsålt om någon månad när folk börjar tänka på att lägga på sommardäcken. /// Nicke |
|
| Problemet är väl att de bara passar på M3. De flesta som vill köpa hjul till sina M3 vill väl ha något annat än enklaste standardfälgen. Visst finns det säkert några som köpt en bil med icke-originalhjul, och som vill byta tillbaks till standard. Problemet är bara att de är färre än de som vill sälja. :-) | |
|
Adelson : Passar M3 fälgar enbart M3 och inte tex 3 serien och Z bilar ?Medans eftermarknads m3 fälgar passar andra bilar då? Mpower |
|
|
Bakfälgarna har ET 26 (eller liknande) och passar dåligt på alla andra 3 serie och även på 5 och 7 serie med den bredden. Framfälgarna passar på 3 serie och Z. Så ett sätt E46 M3 fälgar passar inte på nått annat. Eftermarknads M3 kopior säljs med ET avsett för vanliga 3 serie bilar. Men om nån skulle vilja gå ihop och köpa två sätt och ta framfälgarna så kanske jag kan ta bakfälgarna;) För med lite spacer borde de passa på M3:an. |
|
|
Tack för info, mycket bra att veta för brorsan som är på jakt efter M3 fälgar men har en Z3. Även om jag hade vikt mig av skratt när han försöker sätta på fälgar som sticker ut 15 cm så är det lite trist och köpa fel! Mpower |
|
|
Får se om jag ska tjacka 18"-fälgar till r-däcken, eller om jag ska köpa 19" r-däck. Beror lite på hur ekonomin ser ut under våren. För tillfället är den lite ansträngd, annars hade jag nog huggit dina fälgar. |
|
|
Ja visst är man begränsad då bakfälgen har ett väldigt lågt ET, har för mig att dom passar på z4 karossen också? Eller har jag fel? Får hoppas dom springer iväg, det är ju kanon för den som vill köra vinter med sin bil. Har en uppsättning vinterdäck till dom också! Har själv åkt på dom ca 200 mil i vinter. Och nu när sommarfälgarna hittade hem så är det dax att sälja av det! oFFkeFF: Perfekt att köra med r-däck och bana. 18" är billigare med däck också! :) hehe Du får gärna köpa dom utan däck också. Dom finns kvar så länge annonsen finns kvar, så bara att höra av sig! Mvh Martin |
|
| Fälgarna passar på E36M, Z3M och Z4M också så en viss marknad finns :) | |
| Fan, har tyværre precist købt samme opsætning til min bil. Men dine er mindst lika fina och med bettre dæk, samt bettre pris :( Jeg skulle tro at nu marts kommer, er det inget problem at få solgt dom. Och som Highway sagde så er der flere andre modeller der kan andvenda dom.. lycke till | |
| dom passar inte på m3 e36,dom breddar för mycket bak fram passar dom. | |
|
Exakt, Jag hade 9x18 ET45 med 245:or, fanns absolut inte två cm utåt i plats. Var på en M3 3.0. Alla E36 har lika hjulhus, och behöver samma ET. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.