|
|
|
|---|---|
|
Tjaa Hur mycket betalar ni när ni ska serva bilen på BMW | |
|
Inget alls? 3 års fri serivce ;) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
hehehe vissa har tur ;-) |
|
| Beror väl helt på vad du ska göra för service :O Men varför ens fundera på att lämna in en -92:a till bmw när det troligtvis blir mkt billigare och lämna till en vanlig verkstad. Spara kvittona bara så tycker iaf jag att det är lika mkt värt som en stämpel i boken om det nu är det du är ute efter... | |
|
Nej men tänkte se efter vad dom som har lite nyare bilar 00-08 hur mycket dom betalar för en vanlig servis hos BMW jag byter allt själv på min 92:a och jag saknar boken så stäpeln är jag inte ute efter hehehe |
|
| Ingenting | |
| Alla nya BMWs i Sverige har 3 års fri/gratis service. Eller rättare sagt, nybilskunden betalar dessa servicar på nypriset :-) | |
| Jag betalar inget alls (fri service i tre år) men min fru betalade nyligen 3300 för en Inspection I på sin 330 Ci -03 när den var inlämnad hos Novation. Det var i och för sig i samband med någon kampanj för service på vissa modeller. | |
|
4500:- för Insp II efter 15% rabatt som gäller till sista Mars. M3 E30Länk |
|
Gemini__ |
Abbe: Vet du vart man kan läsa mer om erbjudandet om 15% rabatt vid service? Det enda jag fått hemskickat är bra pris på oljeservice nämligen. Mvh: Thomas |
|
Betalade drygt 12000kr för insp 2 på 540:in. Då byttes iofs kylvätska och bromsvätska också. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Gemini__, tyvärr inte! Om jag inte missuppfattat det hela var det något som BMW SV ordnat så att beläggningen på verkstäderna ska öka under Q1. Hör med din lokala handlare. 15% rabatten gäller med säkerhet i Gävle. M3 E30Länk |
|
Gemini__ |
Ok, tack för den informationen. Ska höra med lokala BMW-verkstaden. |
|
Oljeservice 1500:- Insp 1: 7000:- Insp 2: 11500:- Självklart plussas det ibland på eftersom det nästan alltid behöver göras något extra utöver servicen själv. |
|
| 4800:- för Insp II. | |
|
Ingenting, servar hemma. |
|
| Jaså, ja73. Stjäl du olja, filter och stift och sånt? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.