AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
843

Gummiläpp på bakluckan eller inte?

st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej!

Har en e46 cab med m-paket och nedlackad defuser. jag har inget på bakluckan. jag har valt att lacka igen antennhålet så den är helt ren.

Nu till frågan:
Ska jag trycka dit en sådan liten gummivinge på bakluckan eller inte? har svårt att tänka mig in i hur det ser ut. kanske någon som har bilder på en cab med en sådan vinge på?

lite feedback tack!

MVH

staffan

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Menar du den lilla läppen som många har? Den är inte i gummi hehe. Men om det är en sådan du menar så tycker jag du ska skaffa en sån, det är riktigt snyggt!

Man ska sikta på att vara bra!
st
40
stallestalle
325 cab -01
yes det är den jag menar. faktum är att jag har en hemma.... i gummi :o) men det är inte från bmw orginal. antar att orginalvingarna är plast eller nåt sånt.

/stalle

ho
58
holmgren_r
320 i M -06
Individual lemansblåmet.
Om du har en som inte är original så jämför gärna den med en som är original. Det brukar vara mycket sämre passform på dem i gummi, samt att dom inte är lika snygga. På bmw kan du beställa en lackad o klar för ungefär 1500:-
st
40
stallestalle
325 cab -01
ofan.. var ju grymt billigt! får kansek bli en sådan då om det nu är aktuellt.. frågan kvarstår ju om det blir snyggt eller inte.......???

/staffan

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har en BMW Original som till utseendet och passformen är milsvidd bättre än de där i gummi som man beställer från diverse håll. Undvik annat än original! Ja jo, Schnitzer eller Hartge duger säkert gott med :-D

Den M-flärpen som sitter på de andra bilarna, passar inte enligt min egen erfarenhet. Jag köpte mig nämligen en till en coupe i hopp och tro att det skulle vara samma som till min cab. Men ICKE då, den för bred/lång så jag fick vackert kapa och limma ihop. Det var iofs inga problem och blev snyggt när man lackat. Cabbarna är på nåt mystiskt vis smalare om baken än de andra.

Enligt BMW själva finns denna delen inte att tillgå till en cab trots att vissa här på forumet säger sig på tyskköpta bilar ha den i original. Låter det vara osagt hur det ligger till med den delen, men BMW Sverige som jag pratat med hävdar bestämt att det INTE finns.

Uppenbarligen tycker jag att det är snyggt annars skulle jag inte lagt ner så mycket tid och kraft på att få till det.

Min digitalkamera har mött sin baneman (8-åriga dottern) varför jag inte kan prestera några bättre bilder men kan försöka knäppa en med mobilen och posta till dig...

Niklas

Fransosen
st
40
stallestalle
325 cab -01
Ok, så det finns alltså inte till cab.. det var ju synd.. då passar förmodligen inte min heller då antar jag :o/ om du skulle kunna posta bilder till mig så vore jag oerhört tacksam!

MVH

staffan

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Stallestalle du har PM....

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.